Efektywne Informacje Zwrotne

Kod: Soft-practices-feedback
Kategoria: Kompetencje miękkie
Forma: 30% wykłady / 70% warsztaty
Czas trwania: 1 dzień
Odbiorcy: developerzy, testerzy, admini, architekci, Scrum Masters, management, hr, DevOps, Product Owners
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Informacje zwrotne są kluczowym elementem skutecznego rozwoju kompetencji.

Wiele osób waha się go udzielać, niekiedy watpiąc w jego wartość, a niekiedy z obawy przed tym jak zostaną odebrane.

Stanowi jednak kluczowy element uczenia się, a rozwój kompetencji nie może zachodzić bez odpowiednich informacji zwrotnych. Jeśli nie wiemy co usprawnić i poprawić, nie możemy stawać się lepsi. Jednak, chociaż ludzki mózg potrzebuje informacji zwrotnej, emocjonalnie może ona być nieprzyjemna. Stanowi w końcu wspomnienie o naszych porażkach i niedoskonałościach, a niewiele osób lubi gdy im się o tych rzeczach przypomina. Co więcej, społecznie jesteśmy uczeni zachowywania twarzy, a informacje zwrotne mogą sprawić, że nasza pozycja zostanie zagrożona.

Na szczęście, choć nie ma idealnego sposobu na udzielanie informacji zwrotnych, istnieje szereg narzędzi udzielania informacji zwrotnych, które pozwalają odbiorcy zachować twarz, a jednocześnie przyjąć przekaz do wiadomość i zmienić swoje zachowanie.

Obszary zastosowania:
  • usprawnienie komunikacji w zespole
  • wdrożenie procedur efektywnego udzielania informacji zwrotnych
  • wsparcie rozwoju kompetencji
  • uczynienie z firmy bardziej przyjaznego miejsca do pracy

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Udzielanie efektywnych informacji zwrotnych
    1. Różnice między laikami i ekspertami
    2. Model Dreyfus
  2. Bariery dla informacji zwrotnych
    1. Dlaczego informacje zwrotne są odrzucane?
    2. Budowa bezpiecznych warunków dla informacji zwrotnych
  3. Poziomy wnioskowania w informacjach zwrotnych
  4. Błędy interpretacji
  5. Feedback jako atak – perspektywa analizy transakcyjnej
  6. Modele udzielania informacji zwrotnej
    1. NVC/ Komunikat „Ja”
    2. Feedback negatywny – model FUKO
    3. Mieszany feeback – model SPINKA
    4. Feedback wyjaśniający, a korekcyjny
    5. Feedback pozwalający zachować twarz
  7. Emocjonalne aspekty udzielania informacji zwrotnych
  8. Jak radzić sobie z otrzymywaniem nieskutecznych informacji zwrotnych?


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy.

Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zastałem/am poinformowany/na, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawienia, żądania zaprzestania ich przetwarzania.

Administratorem danych osobowych jest Bottega IT Minds, ul. Jana Sawy 2, 20-632 Lublin.


Klauzula informacyjna