“Dlaczego mam płacić za Wasze błędy?” - Rodzaje trudnych klientów w projektach IT i sposoby radzenia sobie z nimi

Tytuł: “Dlaczego mam płacić za Wasze błędy?” - Rodzaje trudnych klientów w projektach IT i sposoby radzenia sobie z nimi
Kod: Soft-practices-client
Kategoria: Kompetencje miękkie
Forma: warsztaty
Czas trwania: opcja online: 3x6h lub opcja stacjonarna: 2x8h
Odbiorcy: management, kierownicy projektów, Product Owners, Scrum Masters, liderzy zespołów, liderzy techniczni
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Jednym z największych wyzwań Project Managera w IT jest kontakt z wymagającym, trudnym czy wręcz agresywnym klientem, który podważa kompetencje i rolę PM’a i próbuje wymóc na nim korzystne dla siebie zmiany w zakresie czy budżecie projektu.

Nie ważne czy Twoim klientem jest twórca start up’u z USA, przedstawiciel sektora bankowego czy klient korporacyjny - w każdej relacji pojawiają się sytuacje trudne, które wymagają eskalacji i specjalnych środków zaradczych. Nie wspominając o Twojej frustracji i stresie.

Szkolenie ma na celu wyposażenie Project Managerów w wiedzę, narzędzia i umiejętności pozwalające na budowanie swojej relacji z klientami w sposób konstruktywny prowadzący do skutecznego osiągania celów projektowych przy jednoczesnym zadowoleniu klienta oraz zespołu projektowego.

Czego się nauczysz:
  • Diagnozowania i rozwiązywania sytuacji trudnych w kontakcie z klientem
  • Budowanie umiejętności rozpoznawania potrzeb klienta i odpowiedniego reagowania na nie
  • Radzenia sobie z niezadowoleniem, oporem, wyższością, oskarżeniem, wymuszaniem, manipulowaniem i atakiem ze strony klienta
  • Budowanie w kliencie poczucia partnerstwa i wspólnej odpowiedzialności za projekt
  • Budowanie zdrowych granic odpowiedzialności we współpracy z klientem
  • Rozumienia perspektywy klienta oraz umiejętność przedstawiania własnej perspektywy
  • Rozpoznawania indywidualnych tendencji do generowania nieporozumień z klientem i sposoby unikania ich
  • Radzenie sobie ze stresem, frustracją i wypaleniem związanym z prowadzeniem projektów i kontaktem z klientem,

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Geneza trudnych sytuacji z klientami
  2. Budowanie autorytetu i partnerskich relacji z klientem
  3. Narzędzia skutecznej współpracy w realizacji projektu
  4. Konflikt z klientem i zapobieganie eskalacji
  5. Radzenie sobie ze stresem
  6. Case study z doświadczenia uczestników szkolenia


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.