Techniczny partner biznesu

Tytuł: Techniczny partner biznesu
Kod: soft-partner
Kategoria: Umiejętności miękkie
Forma: 50% wykład, 50% ćwiczenia i warsztaty
Czas trwania: 2 dni
Odbiorcy: liderzy techniczni, developerzy, architekci, liderzy zespołów
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie przygotuje doświadczonych specjalistów IT do skutecznego budowania relacji biznesowych, komunikowania wartości technicznych w języku biznesu oraz prowadzenia dialogu z interesariuszami na różnych poziomach organizacji.

Zwiększysz pewność siebie w kontaktach z biznesem, zbudujesz wizerunek partnera biznesowego i lepiej zrozumiesz kontekst biznesowy swojej pracy. Dla organizacji oznacza to rozszerzenie zakresu współpracy z klientem, przekształcenie relacji z dostawcy na partnera strategicznego oraz zwiększenie satysfakcji klientów wewnętrznych i zewnętrznych.

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Moduł 1: Podstawy myślenia biznesowego
    1. Co to znaczy "myśleć biznesowo"?
    2. Różnice między perspektywą techniczną a biznesową
    3. Myślenie w kategoriach wartości, a nie funkcjonalności
    4. Kluczowe kompetencje partnera biznesowego
  2. Moduł 2: Analiza strategiczna
    1. Analiza otoczenia biznesowego organizacji
    2. Identyfikowanie kluczowych procesów biznesowych
    3. Mapowanie wpływu technologii na biznes
    4. Impact Mapping jako narzędzie analizy strategicznej
  3. Moduł 3: Zarządzanie interesariuszami i ich oczekiwaniami
    1. Identyfikowanie kluczowych interesariuszy w projektach
    2. Strategie zarządzania różnymi typami interesariuszy
    3. Współpraca z działem sprzedaży i key account managers
    4. Synchronizacja działań technicznych z procesami sprzedażowymi
  4. Moduł 4: Komunikacja dostosowana do odbiorcy
    1. Specyfika komunikacji z klientami, managerami, CEO
    2. Dostosowywanie języka do poziomu technicznego odbiorcy
    3. Budowanie przekazu wartości dla różnych ról
    4. Techniki radzenia sobie z oporem i krytyką
  5. Moduł 5: Odkrywanie potrzeb biznesowych
    1. Techniki zadawania pytań odkrywających potrzeby
    2. Odróżnianie potrzeb od sugestii rozwiązań
    3. Identyfikowanie ukrytych motywacji interesariuszy
    4. Identyfikowanie nowych obszarów potencjalnej współpracy
  6. Moduł 6: Prezentowanie rozwiązań i prowadzenie spotkań
    1. Schemat SPIRA w prezentowaniu rekomendacji technicznych
    2. Techniki prezentacji rozwiązań technicznych
    3. Obsługa pytań i wątpliwości
    4. Argumentowanie decyzji technicznych korzyściami biznesowymi
  7. Moduł 7: Rozwijanie relacji biznesowej
    1. Metoda PKA w negocjacjach
    2. Koordynacja działań z zespołami sprzedażowymi
    3. Mapowanie możliwości cross-selling i up-selling


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.