Engineering Manager

Tytuł: Engineering Manager
Kod: career-EM
Kategoria: Kariera
Forma: 40% teoria, 60% praktyka
Czas trwania: 1-3 dni
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Engineering Manager to nowa rola techniczna, która zaczyna być coraz bardziej popularna z firmach produktowych.

Liderzy biorą odpowiedzialność za prowadzenie zespołów, optymalizację dostarczania, osiąganie celów organizacyjnych. Są kluczowym elementem w stabilnym dostarczaniu wartości dla biznesu i klientów.

Szkolenie “Engineering Manager” pomoże Ci stać się takim liderem . Zdobędziesz wiedzę, którą w sukcesem wykorzystasz podczas prowadzenia swoich zespołów. Przekrój technik i praktyk pozwoli Ci rozwiązać codzienne problemy pracy zespołowej i organizacyjnej.

Szkolenie oferowane jest w 5 modułach

Moduł I - Engineering Manager - Kompendium wiedzy

Pigułka wiedzy, która kompleksowo rozwinie Twoje kompetencje jako menedżera zespołów inżynierskich. Szkolenie obejmuje przekrój tematów od celów organizacyjnych, przez projektowanie struktury zespołów, aż po optymalizację procesów dostarczania.
    Po warsztacie:
  • Zrozumiesz, jak definiować i realizować cele organizacyjne, biznesowe, inżynierskie i produktowe.
  • Nauczysz się projektować efektywne struktury zespołów inżynierskich.
  • Poznasz metody optymalizacji procesów dostarczania, w tym teorię ograniczeń i praktyki Lean.
  • Opanujesz techniki wizualizacji pracy, zarządzania przepływem i redukcji kosztów opóźnienia.
  • Będziesz w stanie lepiej współpracować z członkami zespołu, stosując efektywny feedback, delegowanie i przywództwo sytuacyjne.

Moduł II - Engineering Manager – Rola i kompetencje

Szerokie spojrzenie na rolę Engineering Managera z wykorzystaniem materiałów bazujących na rozpoznawalnych organizacjach inżynierskich jak Google, Shopify, czy Circle CI.
    Po warsztacie:
  • Zrozumiesz drabinkę  Engineering i miejsce Engineering Managera w organizacjach inżynierskich.
  • Poznasz szczegółowo obowiązki managera zespołów inżynierskich.
  • Rozwiniesz cechy niezbędne do efektywnego pełnienia tej roli.
  • Nauczysz się efektywnej współpracy z innymi rolami w organizacji.

Moduł III - Engineering Manager – Organizacja i strategia

Praktyczne aspekty zarządzania zespołami w kontekście celów organizacyjnych i inżynierskich. Nauczysz się, jak projektować struktury zespołowe, jak planować i zarządzać roadmapami oraz jak koordynować procesem dostarczania, aby osiągać strategiczne cele.
    Po warsztacie:
  • Nauczysz się definiować i realizować cele organizacyjne, biznesowe, inżynierskie i produktowe.
  • Opanujesz projektowanie efektywnych struktur zespołowych zgodnie z prawem Conwaya i Team Topologies.
  • Zdobędziesz umiejętności planowania strategicznego oraz zarządzania roadmapami i interesariuszami.
  • Poznasz metody zarządzania procesem dostarczania, w tym techniki zwinne i planowane frameworki.

Moduł IV - Engineering Manager – Optymalizacja procesów dostarczania

Praktyczne aspekty zarządzania procesami dostarczania w zespołach inżynierskich. Poznasz metryki i techniki Lean, teorię ograniczeń oraz najlepsze praktyki stosowane w dojrzałych organizacjach inżynierskich, które pozwolą Ci skutecznie optymalizować procesy dostarczania.
    Po warsztacie:
  • Zrozumiesz, jak mierzyć i optymalizować procesy dostarczania przy użyciu metryk Lean i DORA
  • Nauczysz się identyfikować i zarządzać wąskimi gardłami w procesie dostarczania
  • Opanujesz techniki wizualizacji pracy, redukcji wielkości zadań oraz zarządzania kolejkami i przepływem
  • Dowiesz się, jak łączyć praktyki Lean z metrykami DORA, aby poprawić jakość i szybkość dostarczania

Moduł V - Engineering Manager – Współpraca z członkami zespołu

Szkolenie oferujące szeroki zakres tematów interpersonalnych, dopasowanie do pracy i problemów managera zespołów inżynierskich. Przedstawia realne scenariusze i case studies z codziennej pracy zespołowej.

Wyróżniki szkolenia

  • Kompleksowe spojrzenie na rolę Engineering Managera w organizacji
  • Praktyki efektywności pracy i Lean
  • Zagadnienia kultury pracy i budowania zespołu
  • Przykłady z rzeczywistych sytuacji biznesowych

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Moduł I Kompendium wiedzy (3 dni)
    1. Cele organizacyjne i strategia inżynierska zespołu
      1. Cele biznesowe
      2. Cele inżynierskie
      3. Cele produktu
      4. Strategia inżynierska zespołu
    2. Projektowanie struktury zespołowej:
      1. Pojedynczy zespół - prawo Conway'a
      2. Zespoły i zależności - Team Topologies
      3. Kultura pracy
    3. Metryki procesu dostarczania
      1. Lean Software Development
      2. Metryki Lean
      3. Koszt opóźnienia
      4. Kolejki
      5. Czas dostarczenia
      6. Przepływ
    4. Optymalizacja procesu dostarczania
      1. Teoria ograniczeń - wąskie gardła
      2. Praktyki Lean
      3. Wizualizacja pracy
      4. Redukcja wielkości zadań
      5. Limit pracy w toku
      6. Ograniczanie zmienności
    5. Współpraca z członkami zespołu
      1. Efektywny feedback
      2. Spotkania 1-1
      3. Ocena i cele długoterminowe
    6. Delegowanie
      1. 7 poziomów delegowania
      2. Teoria przywództwa sytuacyjnego
      3. Podejmowanie decyzji w większych grupach
  2. Moduł II Rola i kompetencje (1 dzień)
    1. Drabinka Engineering
      1. Dual track ladder
      2. Ścieżka Individual Contributor
      3. Ścieżka Manager
      4. Role managerskie w organizacji inżynierskiej
    2. Obowiązki i cechy Engineering Managera
      1. Wyzwania w pracy managera zespołów inżynierskich
      2. 5 obowiązków Engineering Managera
      3. 5 cech Engineering Managera
    3. Współpraca z innymi rolami
  3. Moduł III Organizacja i strategia (2 dni)
    1. Cele organizacji i strategia inżynierska zespołu
      1. Cele biznesowe i inżynierskie organizacji
      2. Cele produktowe zespołu
      3. Strategia inżynierska zespołu
    2. Projektowanie struktury zespołowej:
      1. Pojedynczy zespół - prawo Conway'a
      2. Zespoły i zależności - Team Topologies
      3. Kultura pracy
    3. Planowanie strategiczne
      1. Roadmapa i plan
      2. Rodzaje roadmap
      3. Zarządzanie interesariuszami
      4. Koordynacja planem projektu
    4. Zarządzanie procesem dostarczania
      1. Rodzaje problemów - struktura Cynefin
      2. Etapy dojrzałości produktu - 3X
      3. 2 wymiary zwinności Jurgena Appelo
      4. Iteracyjne i planowane frameworki
  4. Moduł IV Optymalizacja procesów dostarczania (2 dni)
    1. Lean Development – szczupłe dostarczanie
      1. Toyota Lean Management
      2. Lean Development
      3. 7 strat procesu dostarczania
    2. Metryki procesu dostarczania
      1. Lean Software Development
      2. Metryki Lean
      3. Koszt opóźnienia
      4. Kolejki
      5. Czas dostarczenia
      6. Przepływ
    3. Praktyki Lean – usprawnianie procesu dostarczania
      1. Teoria ograniczeń – wąskie gardła
      2. Mapowanie procesu dostarczania
      3. Redukcja wielkości zadań / projektów
      4. Ograniczenie pracy w toku
      5. Ograniczanie zmienności
    4. DORA - metryki DevOps
      1. 4 metryki DORA
      2. Wyniki rynkowe
      3. Połączenie DORA i praktyk Lean
    5. Shift Left Testing
      1. Kompromis szybkości i jakości
      2. Zarządzanie jakością
      3. Techniki optymalizacji naraz szybkości i jakości
  5. Moduł V Współpraca z członkami zespołu (2 dni)
    1. Współpraca z członkami zespołu
      1. Efektywny feedback
      2. Spotkania 1-1
      3. Ocena i cele długoterminowe
    2. Delegowanie
      1. 7 poziomów delegowania
      2. Teoria przywództwa sytuacyjnego
      3. Podejmowanie decyzji w większych grupach
    3. Zarządzanie zmianą
      1. Funkcjonalne i emocjonalne aspekty zmiany
      2. Interesariusze zmiany
      3. 8 kroków wprowadzania zmiany wg. Kottera
    4. Efektywna praca w grupie
      1. Koszta nieefektywnych spotkań
      2. Model Game Storming - otwieranie, eksploracja, domykanie
      3. 16 technik efektywnej pracy grupowej


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.