Starter Pack lidera technicznego i lidera zespołu - poziom 1

Tytuł: Starter Pack lidera technicznego i lidera zespołu - poziom 1
Kod: starter-starter
Kategoria: Starter pack
Forma:
Czas trwania: opcja online: 3x6h lub opcja stacjonarna: 2x8h
Odbiorcy: architekci, kierownicy projektów, liderzy techniczni, liderzy zespołów, developerzy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Średnio co piąta osoba pracująca w branży IT prędzej czy później znajdzie się w sytuacji, kiedy będzie musiała pełnić funkcję liderską.

NIe ważne czy będzie to rola lidera zespołu, lidera projektu czy lidera technicznego - wszystkie one rządzą się określonymi prawami, których zrozumienie decyduje o skuteczności lidera.

Początek drogi lidera to okres równie fascynujący co trudny. Z jednej strony otwiera przed nami wiele perspektyw i daje ogromną satysfakcję. Z drugiej jednak to stres, niepewność, nadmiar obowiązków. Jest to rzeczywistość, którą zna każdy kto przechodził przez ten etap rozwoju kariery.

No właśnie, ktoś już przez to przeszedł. Zamiast zmagać się ze wszystkim sam, wywarzać otwarte drzwi czy wymyślać koło na nowo, skorzystaj z wiedzy i doświadczenia menedżerów z wieloletnim stażem.

Poruszane podczas szkolenia zagadnienia stanowią niezbędny starter pack każdego świeżo upieczonego lidera. To podstawowe narzędzia i techniki związane z zarządzanie zespołem stanowiące bazę wyjściową do budowania świadomego i efektywnego liderstwa.

Szkolenie kierowane do wszystkich początkujących team liderów, liderów technicznych, engineering managerów, managerów zespołów oraz osób, które przygotowują się do tej roli.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się między innymi:
  • Jakie są najczęstsze błędy świeżo upieczonych liderów i jak ich uniknąć,
  • Czym się różni ekspert od lidera i co z tego wynika,
  • Jak odnaleźć się jako lider w dynamicznej i płaskiej strukturze firm deweloperskich,
  • Czym jest a czym nie jest zarządzanie zespołem,
  • Jakie są najważniejsze narzędzia i obowiązki lidera,
  • Jak radzić sobie, kiedy stają się przełożonymi swoich kolegów z zespołu,
  • Jakie są style przywództwa i jaki jest ich osobisty styl,
  • Na czym polega dynamika pracy z grupą i czym jest proces grupowy,
  • Co to jest inteligencja emocjonalna i do czego służy,
  • Jak budować zespół,
  • Jak budować autorytet,
  • Jak komunikować zespołowi swoje decyzje,
  • Co motywuje programistów i jak tworzyć angażujące środowisko pracy dla zespołu programistów?

Wyróżniki szkolenia

  • Wyłonienie naturalnego stylu leadershipu dla każdego uczestnika
  • Bazujemy na metodach potwierdzonych naukowo
  • Trener zanurzony w branży IT

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Moduł 1: Menedżerskie ABC:
    1. Między ekspertem, liderem technicznym i menadżerem - co wynika z różnic i podobieństw?
    2. Świadomość roli i istoty funkcji lidera,
    3. Plan strategiczny lidera czyli misja, wizja i wartości,
    4. Typy liderów i moje indywidualne zasoby do bycia liderem,
  2. Moduł 2: Po co uczyć się na swoich błędach? Czyli jak uniknąć błędów początkującego lidera?
    1. 5 najczęstszych błędów początkującego lidera,
    2. Sposoby zapobiegania nieefektywnym i destrukcyjnym działaniom początkującego lidera,
  3. Moduł 3: Zarządzanie kolegami czyli autorytet nowicjusza
    1. Trudności w budowaniu autorytetu na początku drogi liderskiej - z czego wynikają i jak sobie z tym radzić,
    2. Jak zarządzać kolegami? Czyli jak radzić sobie z wyzwaniami lidera wyrastającego z grupy
    3. Komunikowanie zespołowi swoich decyzji
    4. Jak radzić sobie z próbami podważania autorytetu
    5. Pewność siebie vs. poczucie własnej wartości,
  4. Moduł 4: Podstawowe narzędzia i obowiązku lidera
    1. Wyznaczanie celów sobie i pracownikom
    2. Delegowanie - podstawowe zagadnienia,
    3. Monitorowanie i odbieranie zadań,
    4. Motywacja - fakty i mity,
  5. Moduł 5: Informacja zwrotna
    1. 10 błędnych strategii udzielania informacji zwrotnej i jak ich unikać
    2. Procedura konstruktywnej krytyki
    3. Jak nie chwalić czyli sztuka wzmacniającej informacji zwrotnej
  6. Moduł 6: Indywidualne predyspozycje liderskie
    1. Najczęstsze style zarządzania w zespołach programistów,
    2. Style społeczne a style liderskie,
    3. Potencjalne trudności lidera w zależności od indywidualnych predyspozycji
    4. Jak widzi mnie zespół?
  7. Moduł 7: Jak działa grupa? Czyli czego nie może nie wiedzieć lider o swoim zespole
    1. Proces grupowy i rola lidera w zależności od fazy w jakiej jest obecnie zespół
    2. Budowanie zespołu - podstawowe założenia
    3. Zarządzanie zmianą w zespole
  8. Moduł 8: Case study uczestników szkolenia - wymiana doświadczeń oraz użycie w praktyce wybranych narzędzi liderskich


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.