Warsztat efektywnej komunikacji interpersonalnej

Kod: Soft-practices-komunikacja
Kategoria: Kompetencje miękkie
Forma: 50% wykłady / 50% warsztaty
Czas trwania: 2
Grupa docelowa:

Celem warsztatu jest nabycie przez uczestników warsztatu umiejętności skutecznej komunikacji dwustronnej pozwalającej na aktywne słuchanie oraz zrozumiałe komunikowanie skomplikowanych treści.

Bazujemy na umiejętności budowania komunikatów w oparciu o metodę NVC, uwzględniających swoje potrzeby i kontakt z drugim człowiekiem oraz zbudowanie świadomości, jaki sposób komunikacji tworzy klimat porozumienia i szacunku.

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Podejście Non Violent Communication
  • Sprawdzone modele psychologiczne
  • Realne przykłady

Program Szkolenia

Pobierz program w formacie PDF
  1. Części składowe komunikacji
    1. Diagnoza systemów reprezentacji uczestników
    2. Wykorzystanie systemów reprezentacji w komunikacji
  2. Komunikacja werbalna i niewerbalna
    1. Dopasowanie
    2. Mowa ciała
    3. Aktywne słuchanie
  3. Sztuka zadawania pytań
  4. Szumy i filtry komunikacyjne
  5. Piramida potrzeb Maslowa w kontekście budowania relacji
  6. Piramida Diltsa w kontekście budowania relacji
  7. Słowa jako bariery komunikacyjne
  8. 4 kroki budowania komunikatu wg Non Violent Communication
    1. Wpływ ocen i interpretacji na reakcje drugiej osoby
    2. Wykorzystanie uczuć, jako informacji o swoich potrzebach
    3. Identyfikacja potrzeb własnych i innych - dotarcie do potrzeby, jako kluczowy element budowania kontaktu z drugą osobą
    4. Waga rozróżniania strategii od potrzeb – podstawa znajdowania wspólnych celów
    5. Formułowanie skutecznych i konkretnych próśb

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail/Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń