Tytuł: | Efektywne Informacje Zwrotne |
Kod: | Soft-practices-feedback |
Kategoria: | Kompetencje miękkie |
Forma: | 30% wykłady / 70% warsztaty |
Czas trwania: | 1 dzień |
Odbiorcy: | testerzy, Product Owners, developerzy, architekci, hr, management, DevOps, Scrum Masters, admini |
Zapisy: |
Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy. |
Logistyka: |
W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu. |
Informacje zwrotne są kluczowym elementem skutecznego rozwoju kompetencji.
Wiele osób waha się go udzielać, niekiedy watpiąc w jego wartość, a niekiedy z obawy przed tym jak zostaną odebrane.
Stanowi jednak kluczowy element uczenia się, a rozwój kompetencji nie może zachodzić bez odpowiednich informacji zwrotnych. Jeśli nie wiemy co usprawnić i poprawić, nie możemy stawać się lepsi. Jednak, chociaż ludzki mózg potrzebuje informacji zwrotnej, emocjonalnie może ona być nieprzyjemna. Stanowi w końcu wspomnienie o naszych porażkach i niedoskonałościach, a niewiele osób lubi gdy im się o tych rzeczach przypomina. Co więcej, społecznie jesteśmy uczeni zachowywania twarzy, a informacje zwrotne mogą sprawić, że nasza pozycja zostanie zagrożona.
Na szczęście, choć nie ma idealnego sposobu na udzielanie informacji zwrotnych, istnieje szereg narzędzi udzielania informacji zwrotnych, które pozwalają odbiorcy zachować twarz, a jednocześnie przyjąć przekaz do wiadomość i zmienić swoje zachowanie.
Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.
Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.
Artykuł poświęcony tematyce rozwoju kompetencji w modelu Dreyfus.Tekst opublikowany w Software Developer's Journal 02/2010
Większość swoich sukcesów w pracy i nauce uważasz za przypadek? Swoją pozycję najwyraźniej osiągnąłeś jedynie dzięki łutowi szczęścia? Twoi współpracownicy ewidentnie mają lepsze kwalifikacje niż ty? Boisz się, że kiedyś ktoś odkryje, że w rzeczywistości jesteś niekompetentny? Syndrom Oszusta: czy dotyczy także Ciebie? Czym właściwie jest ten syndrom? Czym się objawia oraz jak sobie z nim radzić?
Różnice w komunikacji pomiędzy IT a biznesem. Modele komunikacji.
Jak zaplanować i przeprowadzić prezentację. Rady od programisty dla programistów.
Jak to jest, że na openspace czujesz się jak Thor a wchodząc na spotkanie z zarządem jak mały chłopczyk?
Czy zakup drogiego garnituru pomógłby Ci czy może chodzi o coś więcej?
Jako stadne ssaki, ludzie podlegają ogromnej ilości subtelnych procesów społecznych. Nie zdajemy sobie zwykle z nich sprawy, ale wpływają one bardzo mocno na nasze zachowanie, układy w zespole czy pozycje w grupie.
Ten wykład to wprowadzenie do tematyki gier statusowych - sygnałów dominacji i uległości, które wszyscy stosujemy, na które wszyscy reagujemy, ale których niemal nikt świadomie nie dostrzega.
Jakie to sygnały? Jak wpływają na ludzi? Jak się ich uczymy? A przede wszystkim jak je świadomie stosować?