Product Ownership dla zespołów

Kod: Soft-poTeams
Kategoria: Agile i umiejętności miękkie
Forma: 20% wykłady, 80% warsztaty
Czas trwania: 3 dni
Grupa docelowa: developerzy
management
Product Owners
analitycy
architekci
Scrum Masters
testerzy
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.
Data i dokładny zakres do ustalenia podczas analizy przed-szkoleniowej.

Szkolenie prowadzone jest w formie praktycznych ćwiczeń na bazie przygotowanego w tym celu projektu.

Każdy temat jest wstępnie omawiany od strony teoretycznej, a następnie grupa pod kierunkiem trenera pracuje nad realnymi przypadkami związanymi z zagadnieniem.

Do kogo adresowane jest szkolenie?

  • Do nowych zespołów, które rozpoczynają pracę nad produktem i chcą nim efektywnie zarządzać. 
  • Do istniejących zespołów, które chciałyby podnieść wydajność pracy nad produktem w metodyce Scrum. 
  • Do osób zaangażowanych w zarządzanie produktami i zespołami - kadra zarządzająca, architekci, liderzy zespołów, analitycy, kierownicy produktów i projektów.

Kluczowe umiejętności rozwijane podczas szkolenia

  • Rozumienie roli PO w projekcie i organizacji 
  • Planowanie strategiczne 
  • Analiza wymagań 
  • Przygotowywanie specyfikacji zadań dla zespołu 
  • Planowanie i przebieg sprintów 
  • Odbiór i akceptacja wyników pracy zespołu 
  • Zarządzanie backlogiem 
  • Efektywna komunikacja 
  • Dobór właściwych narzędzi

Wyróżniki szkolenia

  • Zorientowanie na wartość produktu
  • Realistyczne scenariusze warsztatowe
  • Metryki

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Wstęp
    1. Krótkie przypomnienie idei zwinności (agile) i metodyki Scrum
    2. Rola Product Owner wg Scrum
    3. Product Owner vs. Product manager
  2. Planowanie strategiczne i faza analizy
    1. Zbieranie wymagań od interesariuszy
    2. Przygotowanie koncepcji rozwiązania
    3. Definicja zakresu prac, wstępny podział na bloki funkcjonalne, estymacja
    4. Zarządzanie backlogiem na poziomie funkcjonalności (features)
    5. Priorytetyzacja i estymacja funkcjonalności (features)
    6. Harmonogram produktu (product roadmap)
    7. Komunikacja z interesariuszami dotycząca planowania strategicznego
    8. Przygotowanie zespołu do pracy nad produktem
  3. Praca nad specyfikacją zadań
    1. Tworzenie historyjek - kryteria odbioru, dobre praktyki
    2. Planowanie sprintu
  4. Przebieg sprintu
    1. Sesje groomingowe
    2. Start sprintu
    3. Zarządzanie historyjkami przez zespół w trakcie sprintu
    4. Udział Product Ownera w bieżącej pracy zespołu
    5. Sprint demo
      1. dla zespołu (wewnętrzne)
      2. dla interesariuszy
  5. Bieżące zarządzanie rejestrem produktu (backlog)
    1. Priorytetyzacja i wstępny podział na fazy/sprinty
    2. Szacowanie kosztu
    3. Błędy/zadania/historyjki
  6. Miary jakości i monitorowanie postępu
    1. Sprint burndown
    2. Version burnup
    3. Epic burndown
    4. Release burndown
    5. Created vs resolved issues
    6. Feature progress vs roadmap
  7. Rola Product Ownera w kontekście całej organizacji - możliwe modele współpracy
    1. PO vs zespół
    2. PO vs kierownictwo
  8. Narzędzia
    1. Tablica i papier
    2. Arkusz kalkulacyjny + dokumenty tekstowe
    3. Jira


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy.

Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zastałem/am poinformowany/na, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawienia, żądania zaprzestania ich przetwarzania.

Administratorem danych osobowych jest Bottega IT Minds, ul. Jana Sawy 2, 20-632 Lublin.


Klauzula informacyjna