Tytuł: | Wprowadzenie do iOS (Swift) |
Kod: | ios-swift |
Kategoria: | iOS |
Forma: | 50% wykłady / 50% warsztaty |
Czas trwania: | 3 dni |
Odbiorcy: | developerzy |
Zapisy: |
Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy. |
Logistyka: |
W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu. |
Jest to szkolenie wprowadzające w meandry budowania aplikacji dla systemu iOS (opcja tylko z językiem Swift).
Trzydniowe szkolenie zaprojektowane jest w taki sposób, aby po jego zakończeniu uczestnik był w stanie samodzielnie zbudować i przetestować prostą aplikację.
Pierwszy dzień - to intensywne wprowadzenie w dwie podstawowe rzeczy wymagane aby móc pracować z systemem iOS: zarządzanie pamięcią i język Swift. Są to dwa powiązane ze sobą elementy, których zrozumienie i przyswojenie pozwala w kolejnych dniach skupić się na eksplorowaniu dobrych praktyk budowy i testowania aplikacji.
Drugiego dnia uczestnicy poznają podstawowe wzorce stosowane na platformie iOS oraz podstawową budowę każdej aplikacji. Przyjrzymy się kilku wzorcom architektonicznym pod kątem łatwości budowania aplikacji i możliwości późniejszego jej testowania. Obszerną częścią tego dnia jest wprowadzenie do budowania interfejsu aplikacji. W tej części uczestnicy poznają dwa podstawowe frameworki: klasyczny UIKit oraz nowoczesny SwiftUI.
Ostatniego dnia skupimy się na zagadnieniach związanych z testowaniem. Przechodząc przez podstawy zasad testowania, praktyki i dostępne narzędzia postaramy się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób najlepiej zadbać o jakość aplikacji. Które części aplikacji powinny być testowane, a które niekoniecznie. Odkryjemy, w jaki sposób powinna być zbudowana aplikacja i testy aby dało się przetestować dowolny jej ekran bez konieczności “dochodzenia” do niego w wielu krokach.
Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.
Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.
Z jednej strony dosyć stara aplikacja kliencka, pisana metodą tradycyjną dla środowiska Apple’owego w Obj-C. Z drugiej strony pomysł zastosowania CQRS-a, Event Sourceing-u i kilku innych ciekawostek - wszystko w Swifcie. Poza ciekawostkami technologicznymi opowiem o tym jak dzięki Event Stormingowi udało nam się znaleźć przepis na zrealizowanie planu wprowadzenia nowej architektury do aplikacji. Praktyczne przełożenie efektów sesji stormingowej na projekt będzie szczególnie ciekawe nie tylko dla programistów iOS.
Autor Bottega: |
|
Powiązane szkolenia dedykowane: |
Bezpieczeństwo aplikacji iOS – naprawianie podatności Aplikacje iOS klasy enterprise |