Tytuł: | Aplikacje iOS klasy enterprise |
Kod: | ios-enterprise |
Kategoria: | iOS |
Forma: | 30% wykłady / 70% ćwiczenia |
Czas trwania: | 3 dni |
Odbiorcy: | architekci, developerzy |
Zapisy: |
Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy. |
Logistyka: |
W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu. |
Duże projekty wymagają specjalnego podejścia do kodu.
Wiele prostych z pozoru aplikacji kryje pod spodem dużą, skomplikowaną logikę. Czasem jeden kod służy do budowy wielu aplikacji. Praca z takimi projektami pod wieloma względami nie jest łatwa. Wprowadzanie nowych funkcjonalności, poprawianie błędów czy chociażby podstawowe testowanie przestaje być trywialną rzeczą a zamienia się w ciężką pracę.
Enterprise iOS Applications to szkolenie które ma na celu wyposażyć uczestników w wiedzę niezbędną do poprawnego projektowania skalowalnych, modularnych i testowalnych aplikacji na iOS. W programie szkolenia zawarte są zagadnienia zarówno z obszarów dotyczących architektury aplikacji, testowania na wielu poziomach jak i projektowania rozwiązań za pomocą metody zyskującej coraz większą popularność, tj. Event Stormingu.
Szkolenie podzielone na dwa moduły: projektowy i techniczny.
Moduł projektowy to już warsztat z Event Stormingu podczas którego uczestnicy przeanalizują przedstawione wymagania biznesowe i zaprojektują aplikację.
Moduł techniczny zawiera zagadnienia z zakresu różnych architektur aplikacji oraz sposobów ich testowania. Ma na celu uzupełnienie lub wyposażenie uczestników w wiedzę niezbędną do zaawansowanego projektowania modularnych i testowalnych aplikacji.
Warsztat jest skierowany dla programistów iOS mających już doświadczenie z platformą.
Wymagane jest:
Idealny uczestnik szkolenia powinien być w stanie samodzielnie napisać aplikację (interfejs, komunikacja przez internet, przechowywanie danych) i umieć przetestować w dowolny sposób wybrane przez siebie fragmenty kodu.
Szkolenie Enterprise iOS Applications trwa 3 dni. Wszystkie zagadnienia omawiane będą w ramach wirtualnego projektu. W trakcie szkolenia uczestnicy przeanalizują istniejący proces biznesowy. Zaprojektują nową funkcjonalność istniejącej aplikacji ucząc się przy tym jak zmodyfikować istniejący kod w taki sposób aby udało się osiągnąć dodatkowo kilka istotnych aspektów takich jak modularność, testy logiki biznesowej oraz interfejsu użytkownika.
Pierwszy dzień to warsztat Event Stormingowy. Uczestnicy szkolenia przeanalizują istniejący proces biznesowy oraz aplikację. Na podstawie przedstawionych wymagań biznesowych zaprojektują nowy moduł do istniejącej aplikacji który w kolejnych dniach szkolenia będą musieli napisać i zintegrować z istniejącą aplikacją. Wymagania skonstruowane są w taki sposób aby jak najbardziej wykorzystać Event Storming do analizy procesów biznesowych (Big Picture) na podstawie których zostanie zaprojektowana logika biznesowa aplikacji (Design Level). Tego dnia uczestnicy odkryją najlepszy sposób na projektowanie funkcjonalności aplikacji pozwalający ominąć silosy kompetencyjne w dużych firmach.
Drugiego dnia uczestnicy zapoznają się (lub uzupełnią wiedzę) z podstawowymi zagadnieniami związanymi z budowaniem aplikacji. Przyjrzymy się między innymi takim wzorcom jak MVC, MVVM czy MVP w kontekście aplikacji iOS z nastawieniem na poprawne testowanie poszczególnych obszarów (testy jednostkowe, funkcjonalne czy integracyjne). Tego dnia głównym zadaniem będzie przeprowadzenie refaktoru kodu istniejącej aplikacji w taki sposób aby możliwe było przetestowanie zadanych obszarów i wydzielenie niektórych jej funkcji do osobnych modułów.
Trzeciego dnia zadaniem grupy będzie napisanie nowego, zaprojektowanego wcześniej modułu aplikacji. Tego dnia przyjrzymy się dokładnie architekturze hexagonalnej i sposobie jej testowania. Poruszona zostanie również kwestia poprawnego testowania interfejsu użytkownika z naciskiem na zagadnienia związane z najczęściej spotykanymi problemami (np. jak dotrzeć do n-tego ekranu żeby móc go przetestować).
Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.
Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.
Z jednej strony dosyć stara aplikacja kliencka, pisana metodą tradycyjną dla środowiska Apple’owego w Obj-C. Z drugiej strony pomysł zastosowania CQRS-a, Event Sourceing-u i kilku innych ciekawostek - wszystko w Swifcie. Poza ciekawostkami technologicznymi opowiem o tym jak dzięki Event Stormingowi udało nam się znaleźć przepis na zrealizowanie planu wprowadzenia nowej architektury do aplikacji. Praktyczne przełożenie efektów sesji stormingowej na projekt będzie szczególnie ciekawe nie tylko dla programistów iOS.
Autor Bottega: |
|
Powiązane szkolenia dedykowane: |
Bezpieczeństwo aplikacji iOS – naprawianie podatności Aplikacje iOS klasy enterprise |