Scrum Foundation

Kod: Scrum-scrum-found
Kategoria: Scrum
Forma: 20% wykłady/80% warsztaty
Czas trwania: 2 dni
Grupa docelowa: analitycy
developerzy
Product Owners
management
Scrum Masters
testerzy
architekci
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Symulacja pracy w Scrum przygotowana z myślą o nowych zespołach.

W czasie warsztatu uczestnicy poznają cały cykl wytwarzania produktu – począwszy od planowania, poprzez pracę iteracyjną, a na wydaniu kończąc. Spróbują pracy w sprintach oraz ceremoni Scrumowych. Poznają role Product Ownera, Zespołu Developerskiego i Scrum Mastera. Nauczą się pracy z Product Backlogiem i wymaganiami oraz sprawdzą do czego można wykorzystać radiatory informacji, takie jak np. wykresy spalania.

Całość pozwoli odkryć siłę ciągłego usprawniania.

Dowiesz się:

  • Jaka jest różnica między kaskadowym wytwarzaniem oprogramowania a iteracyjno-przyrostowym
  • Jakie są korzyści wczesnego kontaktu z klientem/użytkownikiem końcowym
  • Jak uczyć się i dostosowywać swój proces wytwórczy

Wyróżniki szkolenia

  • Koncentrujemy się na wypracowaniu nawyków pracy mądrej i skutecznej, a nie tylko „zwyczajnie” ciężkiej
  • Uczestnik uczy się teorii od samego początku poprzez udział w ćwiczeniach praktycznych
  • Podczas symulacji uczestnicy rozwijają namacalny produkt, dzięki czemu zderzają się ze specyfiką prawdziwych sytuacji projektowych (problem z integracją, ograniczone zasoby, nie zawsze dostępny klient, brak lub dostępność niezbędnych kompetencji do wytwarzania przyrostów)
  • Trener o bogatym doświadczeniu technicznym, oraz pracy z ludźmi. Potrafi znaleźć wspólny język z deweloperami nakręconymi na nowe technologie a ignorującymi wartość biznesową, jak również menedżerami, nieczułymi na tematy refactoringu lub redukcji długu technicznego.

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Agile vs Waterfall – kiedy warto, w czym tkwi naprawdę różnica?
    1. Ćwiczenie: iteracyjność
  2. Omówienie frameworka Scrum i występujących w nich Spotkań
  3. Omówienie Artefaktów – Backlog, Sprint Backlog, Wykresy spalania, Historie Użytkownika, Kryteria Akceptacyjne, Definition of Done
  4. Brakująca ceremonia Scrum – Product Backlog Refinement i wprowadzenie do symulacji
  5. Symulacja Scrum Liner – tworzenie papierowego produktu w 3 iteracjach, podczas których uczestnicy mają okazję nauczyć się sposobu pracy, a także popełniać błędy w przyjaznej atmosferze szkolenia
  6. Podsumowanie ćwiczenia, oraz omówienie Ról w Scrum


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy.

Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zastałem/am poinformowany/na, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawienia, żądania zaprzestania ich przetwarzania.

Administratorem danych osobowych jest Bottega IT Minds, ul. Jana Sawy 2, 20-632 Lublin.


Klauzula informacyjna