Scrum Foundation

Kod: scrum-found
Kategoria: Scrum
Forma: 20% wykłady/80% warsztaty
Czas trwania: 2 dni
Odbiorcy: architekci, Scrum Masters, Product Owners, analitycy, management, testerzy, developerzy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Symulacja pracy w Scrum przygotowana z myślą o nowych zespołach.

W czasie warsztatu uczestnicy poznają cały cykl wytwarzania produktu – począwszy od planowania, poprzez pracę iteracyjną, a na wydaniu kończąc. Spróbują pracy w sprintach oraz ceremoni Scrumowych. Poznają role Product Ownera, Zespołu Developerskiego i Scrum Mastera. Nauczą się pracy z Product Backlogiem i wymaganiami oraz sprawdzą do czego można wykorzystać radiatory informacji, takie jak np. wykresy spalania.

Całość pozwoli odkryć siłę ciągłego usprawniania.

Dowiesz się:

  • Jaka jest różnica między kaskadowym wytwarzaniem oprogramowania a iteracyjno-przyrostowym
  • Jakie są korzyści wczesnego kontaktu z klientem/użytkownikiem końcowym
  • Jak uczyć się i dostosowywać swój proces wytwórczy

Wyróżniki szkolenia

  • Koncentrujemy się na wypracowaniu nawyków pracy mądrej i skutecznej, a nie tylko „zwyczajnie” ciężkiej
  • Uczestnik uczy się teorii od samego początku poprzez udział w ćwiczeniach praktycznych
  • Podczas symulacji uczestnicy rozwijają namacalny produkt, dzięki czemu zderzają się ze specyfiką prawdziwych sytuacji projektowych (problem z integracją, ograniczone zasoby, nie zawsze dostępny klient, brak lub dostępność niezbędnych kompetencji do wytwarzania przyrostów)
  • Trener o bogatym doświadczeniu technicznym, oraz pracy z ludźmi. Potrafi znaleźć wspólny język z deweloperami nakręconymi na nowe technologie a ignorującymi wartość biznesową, jak również menedżerami, nieczułymi na tematy refactoringu lub redukcji długu technicznego.

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Agile vs Waterfall – kiedy warto, w czym tkwi naprawdę różnica?
    1. Ćwiczenie: iteracyjność
  2. Omówienie frameworka Scrum i występujących w nich Spotkań
  3. Omówienie Artefaktów – Backlog, Sprint Backlog, Wykresy spalania, Historie Użytkownika, Kryteria Akceptacyjne, Definition of Done
  4. Brakująca ceremonia Scrum – Product Backlog Refinement i wprowadzenie do symulacji
  5. Symulacja Scrum Liner – tworzenie papierowego produktu w 3 iteracjach, podczas których uczestnicy mają okazję nauczyć się sposobu pracy, a także popełniać błędy w przyjaznej atmosferze szkolenia
  6. Podsumowanie ćwiczenia, oraz omówienie Ról w Scrum


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.