Projektowanie, tworzenie aplikacji mobilnych na platformie Android

Kod: android-core
Kategoria: Android
Forma: 40% wykłady / 60% warsztaty
Czas trwania: 4 dni
Grupa docelowa: developerzy
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.
Data i dokładny zakres do ustalenia podczas analizy przed-szkoleniowej.

Szkolenie zostało przygotowane z myślą o programistach Java pragnących rozpocząć pracę na platformie Java oraz rozwinąć kompetencje do poziomu biegłego.

Szkolenie zawiera szereg praktycznych rozwiązań opracowanych na podstawie doświadczeń w dojrzałych projektach.

Program szkolenia został rozszerzony o aspekty architektury, wzorców i testowania automatycznego.

Materiały wstępne

Przed szkoleniem możesz zapoznać się z serią naszych artykułów: Zaawansowane programowanie na platformie Android.

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Aspekty wydajności
  • Architektura i wzorce projektowe
  • Typowe pułapki oraz najlepsze praktyki

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Podstawy systemu Android.
    1. Podstawy budowy platformy Android.
    2. Architektura systemu - podstawowe komponenty.
    3. Komunikacja pomiędzy komponentami aplikacji.
    4. Struktura projektu aplikacji.
    5. Komunikacja pomiędzy aplikacjami zainstalowanymi w systemie.
  2. Zasoby aplikacji androidowych.
    1. Przegląd rodzajów zasobów.
    2. Sposoby przechowywania grafiki.
    3. Odwoływanie się do zasobów.
    4. Uzależnienie zasobów od konfiguracji urządzenia.
  3. Projektowanie i implementacja warstwy prezentacji aplikacji.
    1. Budowanie interfejsu użytkownika za pomocą widoków.
      1. Deklaratywne budowanie interfejsu użytkownika.
      2. Budowanie widoków z użyciem kodu w Javie.
      3. Obsługa cyklu życia widoków.
      4. Projektowanie czytelnego interfejsu użytkownika.
      5. Obsługa zdarzeń interfejsu użytkownika.
    2. Budowa ekranów interfejsu użytkownika z wykorzystaniem Activity.
      1. Implementacja Activity.
      2. Obsługa cyklu życia.
      3. Uruchamianie czynności.
      4. Projektowanie przepływu (flow) w aplikacji.
      5. Obsługa stosu Activity.
      6. Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji.
    3. Budowa interfejsów użytkownika na wiele typów urządzeń (smartphone, tablet, tv) z wykorzystaniem Fragmentów.
      1. Tworzenie i używanie Fragmentów.
      2. Obsługa cyklu życia Fragmentów.
      3. Manipulacja Fragmentami.
      4. Komunikacja pomiędzy Fragmentami a Activity.
    4. Używanie widoków opartych na adapterach w celu zaprezentowania na ekranie dużej ilości danych.
      1. RecyclerView
      2. ListView
    5. Informowanie użytkownika o zdarzeniach za pomocą okien dialogowych i powiadomień (Notifications)
      1. Tworzenie okien dialogowych.
      2. Komunikacja dialogów z Activity.
      3. Użycie powiadomień systemowych.
    6. Stylowanie wyglądu aplikacji.
      1. Deklaratywna definicja stylów.
      2. Rozszerzanie stylów znajdujących się na urządzeniu.
    7. Rysowanie interfejsu użytkownika oraz obsługa elementów graficznych i animacji.
      1. Sposoby rysowania interfejsu użytkownika.
      2. Tworzenie deklaratywnych zasobów graficznych.
      3. Tworzenie skalowalnych zasobów graficznych (9 patch) i SVG.
      4. Wczytywanie obrazów z zewnętrznych źródeł.
    8. Obsługa asynchronicznych operacji w warstwie prezentacji.
  4. Trwały zapis danych użytkownika.
    1. Użycie SharedPreferences do zapisu ustawień użytkownika.
    2. Obsługa plików w systemie Android.
    3. Zapis i odczyt danych z External i Internal Storage.
    4. Użycie bazy danych SQLite do zarządzania danymi użytkownika.
      1. Tworzenie relacyjnych baz danych.
      2. Tworzenie i wykonywanie zapytań do bazy danych i obsługa ich parametrów.
    5. Dzielenie się danymi aplikacji za pomocą Content Providerów.
  5. Wykonywanie długotrwałych operacji w tle.
    1. Tworzenie usług (Service) wykonujących czynności w tle.
    2. Uruchamianie i zarządzanie usługami.
    3. Obsługa cyklu życia usługi.
    4. Tworzenie usług wielowątkowych.
    5. Powiadamianie użytkownika o rezultacie wykonywanych w tle operacji.
    6. Tworzenie aplikacji, które są płynne w użyciu dzięki odpowiedniemu zarządzaniu wątkami.
  6. Bezpieczeństwo systemu i aplikacji.
    1. Analiza modelu bezpieczeństwa Androida.
    2. Używanie pozwoleń (Permissions) w celu uzyskania dostępu do zasobów urządzenia.
    3. Ochrona dostępu do komponentów aplikacji.
    4. Definicja i używanie własnych pozwoleń.
  7. Komunikacja aplikacji z usługami zewnętrznymi.
    1. Osbługa REST Api do komunikacja z usługami zewnętrznymi.
  8. Utrzymanie kompatybilności ze starszymi urządzeniami.
    1. Przegląd i użycie bibliotek supportowych.
  9. Publikacja aplikacji w Google Play.
    1. Proces optymalizacji aplikacji.
    2. Podpisywanie aplikacji.
    3. Umieszczanie aplikacji w sklepie Google Play.


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń