Projektownanie i modelowanie obiektowe oraz funkcyjne

Kod: Craft-OOD i OOA
Kategoria: Wzorce i Craftsmanship
Forma: 50% wykłady / 50% warsztaty
Czas trwania: 3 dni
Grupa docelowa: architekci
developerzy
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.
Data i dokładny zakres do ustalenia podczas analizy przed-szkoleniowej.

Podczas szkolenia uczestnicy mogą skonfronować szkolne rozumienie obiektowości z tym czym na prawdę ona jest.

Szkolenie skupia się na rozwiązywaniu realnych problemów z proejktów poprzez poprawne stosowanie technik obiektowych i funkcyjnych.

Koncpecje rozwiązań są wzbogacone o wybrane Wzorce Projektowe w praktycznym i niepodręcznikowym ujęciu osadzonym w kontekście aplikacji biznesowych. Wszystkie wzorce są ilustrowane przykładami zastosowania w modelowaniu logiki aplikacji i logiki biznesowej aplikacji enterprise.

Szkolenie przeznaczone dla programistów, projektantów i architektów tworzących oprogramowanie klasy biznesowej, pragnących poszerzyć swe kompetencje w zakresie profesjonalnych technik programistycznych zwiększających jakość kodu i projektu.

Zdobyta wiedza przekłada się w praktyczny sposób na produktywność mierzoną w szerszej perspektywie czasu.

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Skupienie na kontekście aplikacji biznesowych
  • Wybór jedynie użytecznych wzorców oraz technik
  • Realne przykłady

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Model i cel modelu
    1. Narzędzie do komuniakcji
    2. Baza wiedzy
  2. Poznawanie biznesu, wymagań i celów
    1. Modeling Whirlpool
    2. CRC
    3. BDD
  3. Efektywne techniki wizualizacji i dokumentowania
    1. C4
    2. BDD
  4. Uczenie się a praca programisty
  5. Architektura aplikacji umożliwiająca programowanie obiektowe
    1. 4 Layers
    2. Ports and Adapters
  6. Realizacja wymagań w formie biblioteki biznesowej
  7. Projektowanie API: simple and powerful
  8. Rozszerzalność, jak się przygotować na to czego nie da się przewidzieć
  9. OOP, OOD, OOA
    1. Poprawne rozumienie paradygmatu OO
      1. Antywzorce i typowe błędy
        1. Model anemiczny
        2. Struktury danych
        3. Dziedziczenie ze względu na wspólne atrybuty
        4. Klasy zamiast atrybutów
        5. Modelowanie ról przez dziedziczenie
      2. Obiekt vs struktura vs funkcja cs procedura
    2. Techniki wspomagające myślenie obiektowe
      1. SOLID
      2. GRASP
      3. RDD
      4. DDD
        1. Building Blocks
    3. Kiedy nie stosować OO
  10. Composition over inheritance, dekompozycja zachowań
    1. Nieksiązkowe przykłady biznesowe
  11. Inversion of control, to więcej niż DI
    1. Events, AOP
  12. Praktyczne wzorce projektowe w przykładach typowych problemów
    1. Strategy jako plugin
    2. Dekorowane strategie do walidacji
    3. Role object to modelowania ról i uprawnień w systemie
    4. Extension object
  13. Elementy funkcjonalne, które robią różnice
  14. Immutability w praktyce
  15. Wzorce w testowaniu
    1. Assembler/Builder
    2. Assert Object
    3. Object Mother
  16. Modelowanie testów, a cele testów
    1. Podejście strategiczne
      1. Co testujemy: unit, komponent, moduł, system
      2. Po co testujemy: perfekcja, akceptacja, regresja, postęp prac


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail/Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń