Tytuł: | Asertywność w pracy programistki/programisty |
Kod: | Soft-practices-asert |
Kategoria: | Kompetencje miękkie |
Forma: | |
Czas trwania: | opcja online: 3x6h lub opcja stacjonarna: 2x8h |
Odbiorcy: | testerzy, liderzy techniczni, management, liderzy zespołów, architekci, Product Owners, developerzy, DevOps, analitycy, Scrum Masters, kierownicy projektów |
Zapisy: |
Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy. |
Logistyka: |
W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu. |
Asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”, nie jest to również wyłącznie zbiór narzędzi komunikacyjnych.
Asertywność to też postawa, to sposób myślenia o sobie i innych, który pozwala budować i utrzymywać satysfakcjonujące relacje z ludźmi w zespole. Jest niezbędna, by komunikować się w sposób celowy, zrozumiały i niekonfliktowy. Bycie asertywnym nie oznacza, jak niektórzy sobie wyobrażają, bycia apodyktycznym i agresywnym, asertywność to prostolinijność, otwartość i szczerość. Oznacza, że masz dobre relacje z ludźmi, potrafisz swobodnie wyrażać swoje potrzeby, bierzesz odpowiedzialność za swoje uczucia i w razie potrzeby stajesz w obronie siebie. W sytuacjach konfliktowych starasz się, tam gdzie to możliwe, osiągnąć wynik „wygrany-wygrany”, w którym potrzeby wszystkich stron zostaną w pełni zauważone.
Od programistów oczekujemy otwarości w komunikacji, szczerych i konkretnych informacji o trudnościach, problemach i błędach, chcemy, by otwarcie dzielili się swoimi rekomendacjami i zaleceniami, aby dążyć do najlepszych rozwiązań, potrzebujemy, by nie ulegali naciskom biznesu, reagowali ze spokojem na informację zwrotną, by komunikowali się ze sobą, liderem, binzesem bez agresji i z szacunkiem, by budowali dobre relacje z innymi i docelowo tworzyli efektywne zespoły. Nie będą w stanie tego osiągnąć bez asertywności.
Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.
Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.
Artykuł poświęcony tematyce rozwoju kompetencji w modelu Dreyfus.Tekst opublikowany w Software Developer's Journal 02/2010
Autor Bottega: |
|
Powiązane szkolenia dedykowane: |
Jak zbudować kulturę ciągłego uczenia się w Twoim zespole Data storytelling: Jak w prosty sposób prezentować trudne dane |
Powiązane szkolenia otwarte: |
Starter Pack lidera technicznego i lidera zespołu - poziom 1 (edycja styczeń 2025) Radzenie sobie ze stresem i emocjami. Siła rezyliencji. Jak prowadzić odważne rozmowy: warsztaty z informacji zwrotnej |
Większość swoich sukcesów w pracy i nauce uważasz za przypadek? Swoją pozycję najwyraźniej osiągnąłeś jedynie dzięki łutowi szczęścia? Twoi współpracownicy ewidentnie mają lepsze kwalifikacje niż ty? Boisz się, że kiedyś ktoś odkryje, że w rzeczywistości jesteś niekompetentny? Syndrom Oszusta: czy dotyczy także Ciebie? Czym właściwie jest ten syndrom? Czym się objawia oraz jak sobie z nim radzić?
Autor Bottega: |
|
Powiązane szkolenia dedykowane: |
Jak zbudować kulturę ciągłego uczenia się w Twoim zespole Data storytelling: Jak w prosty sposób prezentować trudne dane |
Powiązane szkolenia otwarte: |
Starter Pack lidera technicznego i lidera zespołu - poziom 1 (edycja styczeń 2025) Radzenie sobie ze stresem i emocjami. Siła rezyliencji. Jak prowadzić odważne rozmowy: warsztaty z informacji zwrotnej |
Różnice w komunikacji pomiędzy IT a biznesem. Modele komunikacji.
Jak zaplanować i przeprowadzić prezentację. Rady od programisty dla programistów.
Jak to jest, że na openspace czujesz się jak Thor a wchodząc na spotkanie z zarządem jak mały chłopczyk?
Czy zakup drogiego garnituru pomógłby Ci czy może chodzi o coś więcej?
Jako stadne ssaki, ludzie podlegają ogromnej ilości subtelnych procesów społecznych. Nie zdajemy sobie zwykle z nich sprawy, ale wpływają one bardzo mocno na nasze zachowanie, układy w zespole czy pozycje w grupie.
Ten wykład to wprowadzenie do tematyki gier statusowych - sygnałów dominacji i uległości, które wszyscy stosujemy, na które wszyscy reagujemy, ale których niemal nikt świadomie nie dostrzega.
Jakie to sygnały? Jak wpływają na ludzi? Jak się ich uczymy? A przede wszystkim jak je świadomie stosować?