C++ STL - efektywne wykorzystanie i najlepsze praktyki

Tytuł: C++ STL - efektywne wykorzystanie i najlepsze praktyki
Kod: ccpp-C++ STL
Kategoria: C i C++
Forma: 35% wykłady / 65% warsztaty
Czas trwania: 3 dni
Odbiorcy: developerzy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie poświęcone standardowej bibliotece C++ (STL), które pozwala zrozumieć od podszewki moc możliwości dostarczanych przez STL.

W nieksiążkowy i nieszablonowy sposób, bazując na użytecznych przykładach kolejno odsłaniane są rozmaite elementy biblioteki standardowej z mocnym akcentem na wydajność.

Szkolenie przeznaczone jest dla programistów znających podstawową składnie C++ chcących w płynny i efektywny sposób wykorzystywać wszystkie mechanizmy dostarczane przez standard tego języka oraz otwartych bibliotek.

Wyróżniki szkolenia

  • Praktyczne podejście do nauki STL
  • Nacisk na wydajność i elastyczność kodu
  • Rzeczywiste przykłady

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. OOP – Object Oriented Programming – programowanie obiektowe
    1. Paradygmat programowania obiektowego
      1. Analiza paradygmatu programowania obiektowego i jego poprawna interpretacja
      2. GRASP – General Responsibility Assignment Software Patterns (Principles).
      3. SOLID – Single Responsibility Principle (SRP), the Open/Closed Principle (OCP), the Liskov Substitution Principle (LSP), the Dependency Inversion Principle (DIP), and the Interface Segregation Principle (ISP).
  2. Korzenie języka C++
    1. Język C
    2. Niskopoziomowa natura C++
    3. Typy złożone po raz pierwszy
      1. Klasa a struktura
      2. Klasa/struktura a obiekt
      3. Operatory
    4. Kopia, wskaźnik i referencja
      1. Wysokopoziomowe spojrzenie na pamięć
      2. Problem zarządzania pamięcią
      3. Wsparcie STL w tej tematyce - inteligentne wskaźniki i obiekty "udające" referencje
  3. Łańcuchy znaków
    1. Podstawy - czyli jak to było w C
    2. std::string - własności i możliwości
    3. boost - gotowe rozwiązania budowania oraz przetwarzania łańcuchów znaków
  4. Kontenery i algorytmy
    1. Przegląd kontenerów z uchwyceniem różnic funkcjonalnych i wydajnościowych
    2. Przetwarzanie kontenerów (i nie tylko) z użyciem standardowych algorytmów
    3. Efektywne połączenie standardowych kontenerów i algorytmów oraz biblioteki boost
    4. Problematyka alokatora
  5. IO - czyli obsługa strumieni
    1. Czym są strumienie i jakie są ich rodzaje
    2. Przeciążanie odpowiednich operatorów
    3. Strumienie w STL
      1. Obsługa standardowego IO
      2. Bufory strumieniowe
      3. Pliki
  6. C++11
    1. Zarządzanie pamięcią - dynamiczne alokowanie
    2. Generator liczb pseudolosowych
    3. Tunning std::string
    4. Nowe kontenery i algorytmy oraz wykorzystanie wyrażeń lambda
    5. Wielowątkowość w C++11


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.