Corba w C++

Tytuł: Corba w C++
Kod: ccpp-Corba
Kategoria: C i C++
Forma: 25% wykłady / 75% warsztaty
Czas trwania: 3-4 dni
Odbiorcy: developerzy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie w nieszablonowy sposób przedstawia szeroko stosowany obiektowy standard RPC (Remote Procedure Call) w kontekście języka C++ wychodząc od tematów zupełnie podstawowych i kończąc na najbardziej wyszukanych funkcjonalnościach.

Uczestnicy zdobywają wiedzę w oparciu o zadania, które w pełni pozwalają zrozumieć i obyć się z architekturą CORBA i zasadami rządzącymi wykorzystaniem jej w C++.

Szkolenie przeznaczone jest dla programistów C++, architektów i liderów projektów pracujących w projektach zorientowanych na rozproszone przetwarzanie, mediację lub inne pokrewne. Zdobyta wiedza umożliwi płynne posługiwanie się CORBA oraz w znacznym stopniu ułatwi pracę w „kodzie odziedziczonym”, który już ją wykorzystuje.

Wyróżniki szkolenia

  • Szkolenie prowadzone w trybie „od zera do bohatera” (od zupełnych podstaw do najbardziej zaawansowanych mechanizmów)
  • Nauka w oparciu o przykłady z naciskiem na wykorzystanie wzorców projektowych
  • Weryfikacja i oszlifowanie zdobytej wiedzy w egzaminie teoretyczno-praktycznym

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. CORBA – Common ORB Architecture
    1. Wprowadzenie
      1. Rozwój CORBA w ujęciu historycznym
      2. Funkcjonalność z wysokiego poziomu
      3. Architektura
      4. Modele komunikacyjne
    2. Pierwsze kroki
      1. Przykład IDL
      2. Przykłady implementacji serwera w dwóch modelach komunikacji
      3. Przykłady implementacji klienta w dwóch modelach komunikacji
    3. Podsumowanie
      1. Najczęściej popełniane błędy
      2. Wskazówki dotyczące zarządzania pamięcią dynamicznie alokowaną
  2. IDL, obiekty, referencje…
    1. Systematyzacja
      1. Motywacja inżynierii zorientowanej na rozproszenie
      2. Złożoność aplikacji rozproszonych
      3. Motywacja powstania CORBA’y
    2. IDL – Interface Description Language – jego rozumienie w kontekście obiektów implementowanych i używanych
      1. Najważniejsze reguły mapowania do C++
      2. CORBA::Object – źródło wszystkich obiektów
      3. Referencje do obiektów i ich rozumienie
      4. Typy podstawowe i złożone
      5. Obiekty klienckie i serwerowe od środka
    3. Naming Service
      1. Overview – czyli „z czym to się je”
      2. Przykład wykorzystania
    4. Podsumowanie
      1. Poruszanie się wzdłuż hierarchii dziedziczenia
      2. Zamykanie aplikacji „na czysto”
      3. Obiekty i obiekty referencyjne
      4. Struktury, sekwencje i typ „Any”
  3. Wszystko o POA
    1. Systematyzacja
      1. CORBA „success stories”
      2. Cele CORBA’y
      3. Protokół z niskopoziomowego punktu widzenia
      4. Modele komunikacyjne
    2. POA – Portable Object Adaptor – definiowanie QoS dla serwisów CORBA’owych
      1. Architektura POA
      2. POA Manager i jego właściwości
      3. Root POA
      4. Cykl życia obiektu
      5. Podstawowe polityki POA
      6. Servant Managers
      7. Interceptory
    3. Podsumowanie
      1. Kompatybilność polityk POA
      2. Czynniki doboru polityk POA
  4. Zakończenie
    1. Podsumowanie
      1. Inżynieria rozproszona w generalnym ujęciu
      2. CORBA w kontekście inżynierii rozproszonej
      3. Zestawienie alternatyw dla CORBA’y
      4. Część dedykowana
        1. Możliwość oceny i analizy użycia CORBA w istniejących projektach
        2. Pomoc w zrozumieniu rozwiązań w kodzie odziedziczonym


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.