Archetypy modeli biznesowych z wykorzystaniem Event Stormingu

Warsztat ekspercki to coś więcej niż szkolenie. To praca w kontekście konkretnych problemów.

Tytuł: Archetypy modeli biznesowych z wykorzystaniem Event Stormingu
Kod: analiza-Archetypes
Kategoria: Analiza biznesowa
Forma: 50% wykłady / 50% warsztaty
Czas trwania: 2 dni
Odbiorcy: architekci, analitycy, developerzy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie przedstawia archetypy modeli biznesowych - sprawdzone wzorce analityczne zapewniające otwartość systemu na rozbudowę.

Wykorzystanie profesjonalnych archetypów znacznie skraca czas analizy i gwarantuje wysoką jakość modelu.

Archetypy Modeli Biznesowych zostały opracowane przez czołowych inżynierów i analityków pracujących nad systemami klasy ERP.

Szkolenie przeznaczone jest dla analityków, projektantów i architektów pragnących sprawdzone wzorce modelowania złożonych domen.

Szkolenie ma formułę warsztatu, podczas którego pracujemy nad projektem o realnym poziomie złożoności. Uczymy się jak odkrywać ukryte pod-domeny biznesowe przy pomocy Event Stormingu a następnie modelować je przy pomocy poznawanych archetypów. Problemy pojawiające się w wymaganiach wymagają wyjścia poza archetypy i zastosowania bardziej zaawansowanych technik i wzorców modelowania.

Wyróżniki warsztatu

  • Sprawdzone wzorce, które rozszerzają archetypy
  • Event Storming
  • Techniki wspierające Domain-driven Design

Program Warsztatu eksperckiego

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Event Storming jako techniki analizy i destylacji generycznych modeli
    1. Mechanika sesji storming
    2. Process level
      1. odkrywanie pod-domen
      2. destylacja bounded context
      3. heurystyki i najlepsze praktyki
    3. Tactical design
      1. model działania biznesu
  2. Wzorce Analityczne - jako wstęp do Archetypów Modeli Biznesowych
    1. Kategoryzacja wg. Martina Fowlera
    2. Stosowalność w kontekście modelu Cynefin
  3. Archetypy biznesowe jako punkt wyjścia dla modeli domenowych (dobór archetypów w zależności od potrzeb klienta)
    1. Warstwy modelu
      1. Knowledge level
      2. Operations level
    2. Modele organizacji i relacji między uczestnikami procesów
    3. Modele geograficzne
    4. Modele produktów i magazynów
    5. Modele usług i zasobów
    6. Modele procesów i aktywności
    7. Modele kontraktów i rezerwacji
    8. Modele dokumentów
    9. Modele produkcji, zasobów i zapotrzebowania
  4. Projektowanie aplikacji - umiejscowienie modeli domenowych w aplikacji
    1. Dobór architektury (Wzorce architektoniczne)
    2. Rozpinanie modelu na warstwach aplikacji
    3. Building blocks do tworzenia modeli
    4. 4 poziomy modeli domenowych - kiedy archetyp to zbyt mało
      1. capability, operations, policy, decision support


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twój Warsztat.

Zamów warsztat

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.