Praktyczne techniki przygotowania oraz prowadzenia prezentacji i szkoleń

Kod: Soft-practices-prezentacje
Kategoria: Kompetencje miękkie
Forma: 30% wykłady / 70% warsztaty
Czas trwania: 2
Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla odbiorców pracujących na stanowiskach technicznych, którzy chcą zacząć prowadzić wystąpienia lub sformalizować to co robią intuicyjnie aby na tej bazie ulepszyć swój warsztat.

Podczas szkolenia nikt nie stanie się Krzysztofem Ibiszem ale być może spojrzy inaczej na to co do tej pory robi lub odważy się aby wystąpić po raz pierwszy.

W trakcie warsztatów każdy z uczestników będzie pracował nad fragmentem własnej prezentacji, którą planuje zrealizować w przyszłości.

W zależności od potrzeb grupy szkolenie możemy sprofilować pod kątem:
  • prowadzenia szkoleń wewnętrznych/zewnętrznych
  • przedstawiania swoich pomysłów lub komunikowania decyzji technicznych zespołowi
  • prowadzenia prezentacji konferencjach
  • przedstawiania rozwiązań technicznych osobom nietechnicznym (zarząd, klient)

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Szkolenie w formie przyswajalnej dla odbiorców technicznych, tj. zorientowane na: wzorce, procedury, modele
  • Ćwiczenia polegające na pracy nad własną prezentacją
  • Odkrywanie własnego stylu

Program Szkolenia

Pobierz program w formacie PDF
  1. Przygotowanie wystąpienia
    1. Cel strategiczny prezentacji
    2. Z jakim pytaniem przychodzą odbiorcy
      1. Jak? Co? Dlaczego tak? Po co? Kiedy?
    3. Plan prezentacji - wybrane podejścia do budowania intrygującej narracji
      1. Triada
      2. Łuk narracyjny
      3. Dialog poprzez stawianie pytań, które potencjalnie mogą zadać uczestnicy
      4. Planowanie od celu
      5. Archetypy historii obecne w kulturze
    4. Treść prezentacji - jak trafić do jak największej ilość uczestników
      1. Nawyki kognitywne - metaprogramy jakimi posługują się ludzie w budowaniu modeli rzeczywistości
          Motywowanie: reaktywne/proaktywne, od problemu/na celPrzekonywanie - ogół/szczegół, różnice/podobieństwa, możliwości/koniecznościSprawdzanie - wewnętrzne/zewnętrzne, ja/inni
      2. Modele czasu jakimi posługują się ludzie w planowaniu i podejmowaniu decyzji
      3. Rola poszczególnych zmysłów w tworzeniu modelu przekazu
      4. Uczenie ludzi dorosłych
          Cykl KolbaTaksonomia BloomaModel rozwoju kompetencji Dreyfus
    5. Forma prezentacji
      1. Błędy i wzorce wizualizacji
      2. Co zamiast slajdów
    6. Rola materiałów
      1. Zwiastun
      2. Wzmacniacz
      3. Puenta
      4. Kamień milowy w historii dla prelegenta
  2. Przed wystąpieniem
    1. Stan wewnętrzny prelegenta - klucz do sukcesu
      1. Radzenie sobie z tremą i stresem
          Główne źródło stresu: zawyżone poczucie własnej wartości i ważnościMetafora społeczna - technika równoważenia poczucia wartości i ważności
      2. Mindfulness
          Uptime i downtime - różnice trybów działania umysłu i techniki przełączaniaĆwiczenia do praktykowania przed prezentacją
      3. Psychosomatyka
          Przepona, uda, szczęka i mostek jak anatomiczne znaczniki i przełączniki stresuĆwiczenia rozluźniające mięśnie głębokie
    2. Rozgrzanie aparatu mowy
    3. Logistyka - drobne różnice, które robią różnię
      1. Ustawienie sprzętu tak aby nie tworzyć granic
  3. Prowadzenie wystąpienia
    1. Przyciągające rozpoczęcie
    2. Role jakie może grać i jak je dynamicznie zmieniać
      1. Dyrektor, profesor, ewangelizator, luzak
    3. Zarządzanie miejscem na scenie
    4. Radzenie sobie z trudnym odbiorcą
      1. Zrozumieć pozytywną intencję trola
      2. Elementy "porozumienia bez przemocy"
      3. Rodzaje trudnych odbiorców i sposoby ich obsługi
      4. Wytrychy stosowane przez troli
    5. Kontakt z odbiorcami
      1. Skracanie dystansu
      2. Aktywizacja
    6. Podstawy retoryki
  4. Po wystąpieniu
    1. Feedback
    2. Samodoskonalenie

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail/Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń