Senior 360: zespół, projekt, biznes

Tytuł: Senior 360: zespół, projekt, biznes
Kod: career-360
Kategoria: Kariera
Forma: warsztaty
Czas trwania: 3 dni
Odbiorcy: architekci, developerzy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie prowadzone w unikalnej formule, troje trenerów dających Ci spojrzenie na trzy różne perspektywy strategiczne.

Pierwszy dzień - Perspektywa techniczna, prowadzi Radek Maziarka

Kluczowe aspekty podejmowania decyzji architektonicznych, łącząc cele biznesowe z technicznymi wymaganiami i ograniczeniami.

Drugi dzień - Perspektywa zespołowa, prowadzi Anita Przybył

Budowanie efektywnego zespołu IT, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych lidera technicznego, ze szczególnym uwzględnieniem technik udzielania feedbacku i coachingu.

Trzeci dzień - Perspektywa biznesowa, prowadzi Michał Bartyzel.

Budowaniu sieci wpływów w organizacji niezbędnych do skutecznej współpracy z biznesem, efektywne prezentowanie pomysłów technicznych różnym interesariuszom.

Wyróżniki szkolenia

  • Kompleksowe podejście obejmujące trzy kluczowe perspektywy: techniczną, zespołową i biznesową.
  • Praktyczne narzędzia do podejmowania trafnych decyzji architektonicznych w oparciu o cele biznesowe i techniczne.
  • Praktyki interpersonalne i mentoringowe wspierające rozwój zespołu, stosowane w dojrzałych organizacjach inżynierskich.
  • Metody budowania autorytetu i wpływu w organizacji, sprawdzone w środowiskach korporacyjnych i firmowych.

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Dzień I: Perspektywa techniczna
    1. Moduł 1: Podejmowanie decyzji architektonicznych
      1. Drivery biznesowe
        1. Rozwiązania, a cele
        2. Cele biznesowe i cele klienckie
        3. Kryteria dla celów
      2. Drivery architektoniczne
        1. Czym jest architektura
        2. Czym są drivery architektoniczne
        3. Główne funkcje
        4. Atrybuty jakościowe
        5. Ograniczenia organizacyjne i techniczne
        6. Praktyki architektoniczne
      3. Praca codzienna z driverami
    2. Moduł 2: Ocena rozwiązań na podstawie kryteriów architektonicznych
      1. Game Storming, a projektowanie
      2. Składowe analizy i opcje wyboru
      3. Metody oceny za pomocą driverów architektonicznych
      4. Ocena równoległa i wymiana wiedzy
      5. Metody podejmowania decyzji w grupie
      6. Podejmowanie decyzji - ADR
  2. Dzień II: Perspektywa zespołowa
    1. Moduł 1: Efektywny zespół – jak budować dobre relacje i autorytet w zespole projektowym
      1. Czynniki decydujące o efektywnym działaniu zespołu IT.
      2. Praktyczne sposoby na kreowanie efektywnego środowiska pracy.
      3. Naturalne przywództwo: sposoby na skuteczne inspirowanie i prowadzenie zespołu.
      4. Wypracowywanie wspólnych standardów jako fundament skutecznej współpracy.
      5. Proces odpowiedzialności, czyli żaden problem nie zostanie rozwiązany jeśli ktoś nie stanie się jego właścicielem.
    2. Moduł 2: Skuteczna komunikacja Lidera Technicznego
      1. Daily feedback: jak wyrażać uznanie i korygować zachowania innych.
      2. Informacja zwrotna - dlaczego to takie ważne na poziomie indywidualnym i zespołowym?
      3. Jak przekazywać feedback - trening.
      4. Jak wyrażać uznanie, by wzmacniać zachowania – trening.
      5. Co przeszkadza w skutecznej komunikacji?
      6. Budowanie kultury feedbacku w zespole, dobre praktyki od najlepszych.
      7. Rozwojowy feedback w code review.
    3. Moduł 3: Rozwój jako kluczowa potrzeba – rola Lidera Technicznego w wspieraniu zespołu.
      1. Co sprawia, że jesteśmy zaangażowani? Fundamenty ludzkiej motywacji.
      2. Coaching jako narzędzie rozwojowe.
      3. Aktywne słuchanie i zadawanie właściwych pytań – trening.
      4. Jak lider techniczny rozwija skuteczność inżynierów poprzez stawianie wyzwań.
  3. Dzień III: Perspektywa biznesowa
    1. Moduł 1: Tworzenie sieci oddziaływania w organizacji
      1. Organizacje oparte o procesy, organizacje oparte o relacje
      2. Rozpoznawanie interesariuszy po stronie biznesu
      3. Rozpoznawania interesariuszy po stronie IT
      4. Analiza potrzeb interesariuszy
      5. Jak efektywnie współpracować z dyrektorem/prezesem?
    2. Moduł 2: Sprzedaj swoje pomysły
      1. Czym jest "wartość" dla różnych typów biznesów?
      2. Schemat S.P.I.R.A - prezentowanie swoich pomysłów przed różnymi typami interesariuszy?
      3. Schemat P.K.A - proponowanie alternatywnych rozwiązań?
    3. Moduł 3: Lider Techniczny, z którym biznes chce współpracować
      1. Skill i social score - kluczowe atrybuty, które identyfikują Cię w organizacji
      2. Budowanie relacji jest projektem


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.