Tytuł: | Train the Trainer: Projektowanie i prowadzenie szkoleń wewnętrznych |
Kod: | Soft-practices-ttt |
Kategoria: | Kompetencje miękkie |
Forma: | 30% wykłady / 50% warsztaty |
Czas trwania: | 2 dni |
Odbiorcy: | testerzy, Product Owners, analitycy, developerzy, architekci, hr, management, DevOps, Scrum Masters, admini |
Zapisy: |
Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy. |
Logistyka: |
W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu. |
Odpowiednie przygotowanie szkolenia w decydujący sposób wpływa na jego jakość. Dopasowanie treści do potrzeb uczestników buduje ich motywację.
Poprzez zapewnienie uczestnikom odpowiedniego poczucia bezpieczeństwa, maksymalizuje ich zaangażowanie w proces nauki.
Dzięki prawidłowemu rozplanowaniu poszczególnych modułów, tworzy strukturę ułatwiającą trwałe zapamiętanie nowej wiedzy i praktyczne wdrożenie poznawanych umiejętności. Poprzez odpowiednie powiązanie poszczególnych elementów zwiększa łatwość przywoływania poznanych treści po zakończeniu szkolenia. Połączenie powyższych czynników redukuje jednocześnie przejawy oporu, jakie mogłyby się pojawić na szkoleniu.
Zaawansowana analiza potrzeb (1 dzień)
Rozbudowany warsztat uczący dodatkowych technik analizy potrzeb szkoleniowych i lepszego dopasowania szkolenia do zidentyfikowanych potrzeb.
Zaawansowana weryfikacja efektów szkolenia (1 dzień)
Rozbudowany warsztat uczący dodatkowych technik oceny efektywności przeprowadzonego szkolenia.
Narzędzia szkoleniowe – przegląd (1-3 dni)
Moduł poświęcony doświadczeniu jak największej ilości dodatkowych technik i metod szkoleniowych. Uczestnicy będą mogli doświadczyć i zrozumieć działanie całego szeregu praktycznych gier i ćwiczeń szkoleniowych, oraz omówić ich zastosowania, silne i słabe strony, etc.
Czas trwania modułu jest uzależniony od Klienta – im więcej czasu, tym więcej różnych ćwiczeń może tu być przeprowadzonych i przetestowanych.
Kompetencje trenerskie – narzędzia trenerskie (1 dzień)
Moduł poświęcony umiejętnościom skutecznego przedstawiania i stosowania narzędzi szkoleniowych w praktyce trenerskiej.
Kompetencje trenerskie – umiejętność pracy z grupą (1 dzień)
Moduł poświęcony lepszemu zrozumieniu procesów grupowych oraz technikom radzenia sobie z trudnymi uczestnikami szkolenia oraz nieoczekiwanymi sytuacjami szkoleniowymi.
E-learning – podstawy zdalnej edukacji (1 dzień)
Moduł poświęcony podstawowym narzędziom e-learningowym i zastosowaniu ich w pracy trenera, oraz praktycznym różnicom między e-learningiem i klasycznym szkoleniem.
Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.
Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.
Artykuł poświęcony tematyce rozwoju kompetencji w modelu Dreyfus.Tekst opublikowany w Software Developer's Journal 02/2010
Większość swoich sukcesów w pracy i nauce uważasz za przypadek? Swoją pozycję najwyraźniej osiągnąłeś jedynie dzięki łutowi szczęścia? Twoi współpracownicy ewidentnie mają lepsze kwalifikacje niż ty? Boisz się, że kiedyś ktoś odkryje, że w rzeczywistości jesteś niekompetentny? Syndrom Oszusta: czy dotyczy także Ciebie? Czym właściwie jest ten syndrom? Czym się objawia oraz jak sobie z nim radzić?
Różnice w komunikacji pomiędzy IT a biznesem. Modele komunikacji.
Jak zaplanować i przeprowadzić prezentację. Rady od programisty dla programistów.
Jak to jest, że na openspace czujesz się jak Thor a wchodząc na spotkanie z zarządem jak mały chłopczyk?
Czy zakup drogiego garnituru pomógłby Ci czy może chodzi o coś więcej?
Jako stadne ssaki, ludzie podlegają ogromnej ilości subtelnych procesów społecznych. Nie zdajemy sobie zwykle z nich sprawy, ale wpływają one bardzo mocno na nasze zachowanie, układy w zespole czy pozycje w grupie.
Ten wykład to wprowadzenie do tematyki gier statusowych - sygnałów dominacji i uległości, które wszyscy stosujemy, na które wszyscy reagujemy, ale których niemal nikt świadomie nie dostrzega.
Jakie to sygnały? Jak wpływają na ludzi? Jak się ich uczymy? A przede wszystkim jak je świadomie stosować?