Testowania akceptacyjne dla programistów i testerów z użyciem BDD i Spec. by Example

Kod: craft-test-ack
Kategoria: Testowanie automatyczne
Forma: 40% wykłady / 60% warsztaty
Czas trwania: 2 dni
Grupa docelowa: developerzy
testerzy
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.
Data i dokładny zakres do ustalenia podczas analizy przed-szkoleniowej.

Program szkolenia skupia się na pragmatycznym podejściu do testowania akceptacyjnego i integruje popularne narzędzia wspierające BDD i SbE w celu wsparcia procesu polegającego na tworzeniu wykonywalnych specyfikacji.

Przez wykonywalne specyfikacje rozumiemy dosłownie tekst Scenariusza Akceptacyjnego, który można uruchomić aby upewnić się czy jest aktualnie spełniany.

Uruchomienie scenariusza może nastąpić na dowolnym poziomie architektury systemu: poprzez GUI lub warstwę API dzięki warstwowej architekturze testów i modelu agenta będącego abstrakcją testowanego systemu.

Materiały wstępne

Przed szkoleniem możesz zapoznać się z serią naszych artykułów: Testowanie automatyczne.

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Architektura testów: 2 lub 3-warstwowa oparta o wzorzec Feature Object a nie antywzorzec Page Object
  • Zagadnienia architektury aplikacji wspierającej testowalność kodu
  • Najlepsze wzorce i praktyki pisania scenariuszy, które mają wartość
  • Integracja Behavior Driven Development i Spec by Example

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Testowanie Akceptacyjne
    1. Zyski i koszty różnych technik testowania akceptacyjnego
  2. Wprowadzenie do BDD
    1. Zalety bliskiej współpracy z klientem
      1. Rola dostawcy, rola klienta w testach akceptacyjnych
    2. Miejsce BDD w procesie Agile
    3. Rola zespołu
    4. Planowanie iteracji
  3. Technika User Story
    1. Korzyści i koszty pisania User Story
    2. Anatomia User Story
      1. Scenariusze
      2. Kroki
    3. Odkrywanie User Stories
      1. Example Workshop
      2. Story Mapping
      3. Specification by Example
  4. Wprowadzenie do Story BDD
  5. Automatyzacji User Stories
    1. Testowanie poprzez warstwę GUI
    2. Testowanie poprzez warstwę serwisów
  6. Narzędzia (do ustalenia przed szkoleniem)
    1. Gherkin
      1. Parametry
      2. Tagi
      3. Tabele
      4. Zarysy scenariuszy
      5. Stan początkowy
    2. Behat
      1. Pliki kontekstów
      2. Uruchamianie User Stories
      3. Command Line Interface
      4. Konfiguracja
    3. Mink - automatyzacja przeglądarki
      1. Selenium
  7. Wzorce i techniki
    1. Page Object
    2. Feature Object
    3. Ujednolicanie scenariuszy GUI i Serwisów - Suity


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail/Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń