Java i podstawy OO dla początkujących

Kod: Java-SE-Java Start
Kategoria: Java Standard Edition
Forma: 50% wykłady / 50% warsztaty
Czas trwania: 3 dni
Odbiorcy: developerzy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie zostało opracowane z myślą o uczestnikach posiadających co najmniej podstawowe doświadczenie programistyczne.

Podczas szkolenia nie poruszamy nieistotnych zagadnień, które rozpraszają początkujących

Skupiamy się na technikach przygotowujących do tworzenia aplikacji enterprise/webowych.

Szkolenie umożliwia proces migracji programistów posiadających doświadczenie w innych językach obiektowych. Szkolenie może zostać również dopasowane do migracji uczestników posiadających doświadczanie w językach nieobiektowych.

Zagadania zostały uzupełnione o podstawy Object Oriented i aspekty jakości kodu.

Szkolenie stawia uczestnika przed najczęściej pojawiającymi się zadaniami i problemami a przykłady ilustrują ich wzorcowe rozwiązania.

Wyróżniki szkolenia

  • Skupienie na najistotniejszych aspektach
  • Przygotowanie do dalszej nauki w kierunku aplikacji enterprise/webowych
  • Uzupełnienie o techniki Object Oriented

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Porównanie do innych języków (na życzenie)
  2. Podstawy Object Oriented
    1. Praktyczne znaczenie paradygmatów OO
    2. Praca nad intuicyjnym myśleniem obiektowym
    3. Klasa
      1. Enkapsulacja składowych i typów
      2. Dziedziczenie
      3. Interfejsy i klasy abstrakcyjne
  3. Zrozumienie struktury kodu
    1. Pojęcie CLASS_PATH
    2. Pakiety, klasy, metody, jar
    3. Widoczność
  4. Hello World
    1. Podstawy kompilacji z linii poleceń
    2. Uruchomienie programu z linii poleceń
  5. Zapoznanie z InteliJ
    1. Debugowanie
    2. Kompilacja
    3. Build
  6. Składnia
    1. Klasy i metody
    2. Operatory i sterowanie
    3. Inicjalizacja
    4. Wyjątki - najlepsze praktyki obsługi błędów
    5. Typy generyczne
    6. Adnotacje
  7. Praktyczne i świadome wykorzystanie technik OO
    1. Dziedziczenie
    2. Polimorizm
  8. Praktyczne wykorzystanie bibliotek standardowych
    1. Kolekcje
    2. I/O
    3. Sieć
    4. Wyrażenia regularne
    5. XML
  9. Standardy pisania kodu i komentarzy
    1. Konwencje
    2. Clean Code
    3. Code smells
  10. Klasyczne pułapki czyhające na początkujących
  11. Zagadnienia zaawansowane
    1. Współbieżność
    2. Refleksje
    3. Garbage Collector – unikanie wycieków pamięci
    4. Wydajność – pułapki


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.