Otwarte zapisy na: Leadership w realiach IT. Jak stać się skutecznym liderem, z którym programiści uwielbiają pracować.

Formuła on-line z wykorzystaniem komunikatorów video.

Kod: Soft-practices-leadership
Kategoria: Kompetencje miękkie
Forma: warsztaty
Czas trwania: 8 x 4h
Prowadzący: Anita Przybył
Rafał Barszczewski
Grupa docelowa: liderzy techniczni
liderzy zespołów
kierownicy projektów
Koszt:
3 000 zł + 23% VAT
Lokalizacja: online
Data: 15.12.2020 - 10.02.2021
8 zjazdów: 15-16.12.2020, 12-13.01.2021 26-27.01.2021 9-10.02.2021

Szkolenie kierowane jest do osób, które przewodzą i/lub zarządzają zespołem programistów (lub osób do tego aspirujących).

Przykładowe profile: Manager Zespołu, Engineering Manager, Lider Techniczny, Team Leader. Szkolenie prowadzi dwoje trenerów: dyplomowana psycholog i trener kompetencji społecznych, oraz manager inżynierii oprogramowania z wieloletnim doświadczeniem.

Oczekiwane efekty

  • zrozumienie istoty skutecznego przywództwa w kontekście pracy zespołów rozwijających oprogramowanie
  • lista prostych usprawnień w swoich zespołach, gotowych do wdrożenia od razu
  • zestaw narzędzi (“miękkich” i “twardych”), za pomocą których mogą długofalowo tworzyć środowisko kreujące wysokie zaangażowanie i efektywność (włącznie z obszarem procesu deweloperskiego i praktyk technicznych)
  • motywacja do ewolucji własnych zachowań oraz praktyk obecnych w zespole

Wyróżniki warsztatu

  • Dwoje prowadzących łączących ze sobą naukowe podejście do psychologii i zarządzania
  • Realne problemy codziennej pracy lidera technicznego
  • Program rozwojowy składający się z czterech dwudniowych spotkań (łącznie 32 godziny zegarowe) w odstępach dwutygodniowych z uwzględnieniem praktycznych zadań rozwojowych dla uczestników

Program Warsztatu eksperckiego

  1. Moduł 1: Lider: początek, czyli narzędzia i metody tworzenia wizerunku lidera, za którym ludzie chcą podążać.
    1. Co wyróżnia dobrego lidera?
    2. Jak tworzyć dobre relacje z zespołem?
    3. Proste sposoby na budowanie zaufania.
    4. Dysfunkcje pracy zespołowej, czyli co się dzieje gdy nie zadbamy o fundamenty?
    5. Jak komunikować reguły, wartości i oczekiwania zespołowi?
  2. Moduł 2: Jak mówić, żeby nas słyszeli? Jak słuchać, by do nas mówili, czyli skuteczna komunikacja.
    1. Informacja zwrotna - dlaczego to takie ważne?
    2. Jak przekazywać feedback, by zmieniać zachowania?
    3. Modele informacji zwrotnej.
    4. Co przeszkadza w skutecznej komunikacji?
    5. Aktywne słuchanie.
    6. Jak radzić sobie z agresją?
    7. Jak reagować na krytykę?
    8. Jak reagować na emocje pracownika, czyli element EQ w praktyce lidera.
  3. Moduł 3: Fundamenty ludzkiej motywacji.
    1. Co sprawia, że jesteśmy zaangażowani?
    2. Czym jest motywacja i jak ją budujemy? Przegląd badań.
    3. Czy kije i marchewki działają? A owoce i piłkarzyki?
    4. Jak stworzyć warunki, w których programiści są zmotywowani, skuteczni i zadowoleni?
    5. Dlaczego specjaliści IT odchodzą z organizacji?
    6. Jak nie demotywować ludzi?
    7. Mierzenie zaangażowania i motywacji.
    8. Jak odkryć potrzeby i motywacje członków zespołu?
  4. Moduł 4: Rozwój programisty. Jak wspierać inżynierów w dążeniu do doskonałości?
    1. Jak zrozumieć oczekiwania inżynierów w kwestii rozwoju – i jak pomóc im je odkryć?
    2. Efektywne rozmowy 1:1 z członkami zespołu.
    3. Jak sprawić, aby codzienna praca z kodem pozytywnie napędzała zespół? Wykorzystanie potencjału podstawowych praktyk.
    4. Wpływ otoczenia i współpracowników na poczucie rozwoju.
    5. Kaizen/continuous improvement. Jak skutecznie pomóc całemu zespołowi w rozwoju?
    6. Jak wspierać rozwój inżynierów przy pracy nad systemami legacy i ze starszymi technologiami?
  5. Moduł 5: Cele i oczekiwania. Jak nadać sens pracy i wesprzeć skuteczność zespołu?
    1. Jak sprawić, aby inżynierowie rozumieli jak ich praca przekłada się na korzyść klienta, użytkownika, biznesu, społeczeństwa?
    2. Zespoły zorientowane na cel. Definiowanie celów z zespołem i powiązanie z celami organizacji.
    3. Jak budować zespołową odpowiedzialność, skupiając ludzi na wspólnym celu?
    4. Jak unikać pracy, która jest niepotrzebna lub nie przynosi wartości? Walidacja pomysłów.
    5. Jak mierzyć i eksponować efekty pracy zespołu?
  6. Moduł 6: Delegowanie zadań
    1. To zależy, czyli kierowanie sytuacyjne jako skuteczny model delegowania zadań.
    2. Jak delegować zadania, by angażować ludzi?
    3. Stopnie delegowania.
    4. Definiowanie poziomów delegowania w zespole.
  7. Moduł 7: Sytuacje trudne.
    1. Praca na konkretnych przypadkach uczestników, przykładowo:
      1. co robić gdy ktoś narzeka, gdy chce podwyżkę, gdy się obraża
      2. jak radzić sobie z obojętnością i brakiem poczucia odpowiedzialności
      3. co robić gdy ktoś nie chce dzielić się wiedzą
      4. jak dbać o motywację zespołu utrzymaniowego
      5. co gdy ludzie przerywają aktualne zadania na rzecz ciekawszych
    2. Symulacje rozmów z pracownikami.
    3. Wypracowanie systemowych rozwiązań sytuacji trudnych.
    4. Informacja zwrotna od trenerów dla uczestników ze wskazaniem obszarów do rozwoju.


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy będą wspólnie poprowadzić Twój Warsztat.

Zapisz się na warsztat

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, który znajduje się TUTAJ.

Materiały związane z warsztatem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.