Tytuł: | Efektywny Mentoring jak uczyć aby (inni) chcieli się uczyć |
Kod: | Soft-practices-mentor |
Kategoria: | Kompetencje miękkie |
Forma: | 30% wykłady / 70% warsztaty |
Czas trwania: | 1 dzień |
Odbiorcy: | Product Owners, developerzy, architekci, management, DevOps, Scrum Masters |
Zapisy: |
Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy. |
Logistyka: |
W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu. |
Szkolenie stanowi intensywny trening typu train the (individual) trainer, przekazując uczestnikom szereg prostych, ale skutecznych narzędzi wspomagających przekazywanie wiedzy i kompetencji kolegom po fachu.
Implementacja tych rozwiązań, połączona z odpowiednim systemowym wsparciem dla procesów transferu wiedzy w środowisku pracy, pozwala na znaczące zwiększenie kompetencji całej załogi w oparciu o wewnętrzne procesy coachingu i mentoringu w zespole.
Skuteczna nauka wymaga wykorzystania skłonności i uwarunkowań ludzkiej neurologii oraz zapewnienia odpowiedniego środowiska – także społecznego - do nauki. Dopiero zaspokojenie trzech podstawowych kryteriów wydajnej nauki (bezpieczeństwa, motywacji i informacji) oraz ustrukturalizowanie procesu nauczania zgodnie z wymogami nauki przez doświadczenie pozwala na w pełni optymalny transfer wiedzy i drastycznie zwiększa szanse jej praktycznego wdrożenia.
W ramach podstawowego szkolenia można ewentualnie, modyfikując pewne procesy, wykroić maksymalnie do godziny na elementy z tych modułów. Przy wymogu dłuższego czasu niezbędny może być dodatkowy dzień.
Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.
Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.
Artykuł poświęcony tematyce rozwoju kompetencji w modelu Dreyfus.Tekst opublikowany w Software Developer's Journal 02/2010
Większość swoich sukcesów w pracy i nauce uważasz za przypadek? Swoją pozycję najwyraźniej osiągnąłeś jedynie dzięki łutowi szczęścia? Twoi współpracownicy ewidentnie mają lepsze kwalifikacje niż ty? Boisz się, że kiedyś ktoś odkryje, że w rzeczywistości jesteś niekompetentny? Syndrom Oszusta: czy dotyczy także Ciebie? Czym właściwie jest ten syndrom? Czym się objawia oraz jak sobie z nim radzić?
Różnice w komunikacji pomiędzy IT a biznesem. Modele komunikacji.
Jak zaplanować i przeprowadzić prezentację. Rady od programisty dla programistów.
Jak to jest, że na openspace czujesz się jak Thor a wchodząc na spotkanie z zarządem jak mały chłopczyk?
Czy zakup drogiego garnituru pomógłby Ci czy może chodzi o coś więcej?
Jako stadne ssaki, ludzie podlegają ogromnej ilości subtelnych procesów społecznych. Nie zdajemy sobie zwykle z nich sprawy, ale wpływają one bardzo mocno na nasze zachowanie, układy w zespole czy pozycje w grupie.
Ten wykład to wprowadzenie do tematyki gier statusowych - sygnałów dominacji i uległości, które wszyscy stosujemy, na które wszyscy reagujemy, ale których niemal nikt świadomie nie dostrzega.
Jakie to sygnały? Jak wpływają na ludzi? Jak się ich uczymy? A przede wszystkim jak je świadomie stosować?