Java i podstawy OO dla początkujących

Kod: Java-SE-Java Start
Kategoria: Java Standard Edition
Forma: 50% wykłady / 50% warsztaty
Czas trwania: 3
Grupa docelowa: developerzy

Szkolenie zostało opracowane z myślą o uczestnikach posiadających co najmniej podstawowe doświadczenie programistyczne.

Podczas szkolenia nie poruszamy nieistotnych zagadnień, które rozpraszają początkujących

Skupiamy się na technikach przygotowujących do tworzenia aplikacji enterprise/webowych.

Szkolenie umożliwia proces migracji programistów posiadających doświadczenie w innych językach obiektowych. Szkolenie może zostać również dopasowane do migracji uczestników posiadających doświadczanie w językach nieobiektowych.

Zagadania zostały uzupełnione o podstawy Object Oriented i aspekty jakości kodu.

Szkolenie stawia uczestnika przed najczęściej pojawiającymi się zadaniami i problemami a przykłady ilustrują ich wzorcowe rozwiązania.

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Skupienie na najistotniejszych aspektach
  • Przygotowanie do dalszej nauki w kierunku aplikacji enterprise/webowych
  • Uzupełnienie o techniki Object Oriented

Program Szkolenia

Pobierz program w formacie PDF
  1. Porównanie do innych języków (na życzenie)
  2. Podstawy Object Oriented
    1. Praktyczne znaczenie paradygmatów OO
    2. Praca nad intuicyjnym myśleniem obiektowym
    3. Klasa
      1. Enkapsulacja składowych i typów
      2. Dziedziczenie
      3. Interfejsy i klasy abstrakcyjne
  3. Zrozumienie struktury kodu
    1. Pojęcie CLASS_PATH
    2. Pakiety, klasy, metody, jar
    3. Widoczność
  4. Hello World
    1. Podstawy kompilacji z linii poleceń
    2. Uruchomienie programu z linii poleceń
  5. Zapoznanie z Eclipse
    1. Debugowanie
    2. Kompilacja
    3. Build
  6. Składnia
    1. Klasy i metody
    2. Operatory i sterowanie
    3. Inicjalizacja
    4. Wyjątki - najlepsze praktyki obsługi błędów
    5. Typy generyczne
    6. Adnotacje
  7. Praktyczne i świadome wykorzystanie technik OO
    1. Dziedziczenie
    2. Polimorizm
  8. Praktyczne wykorzystanie bibliotek standardowych
    1. Kolekcje
    2. I/O
    3. Sieć
    4. Wyrażenia regularne
    5. XML
  9. Standardy pisania kodu i komentarzy
    1. Konwencje
    2. Clean Code
    3. Code smells
  10. Klasyczne pułapki czyhające na początkujących
  11. Zagadnienia zaawansowane
    1. Współbieżność
    2. Refleksje
    3. Garbage Collector – unikanie wycieków pamięci
    4. Wydajność – pułapki

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail/Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń