Wprowadzanie testów automatycznych w z pozoru nietestowalnych projektach

Kod: craft-test-legacy
Kategoria: Testowanie automatyczne
Forma: 20% wykłady, 80% ćwiczenia
Czas trwania: 3-4 dni
Odbiorcy: testerzy, architekci, developerzy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie przeznaczone jest dla zespołów, które potrzebują zobaczyć światełko w tunelu. W trakcie ćwiczeń warsztatowych testujemy i refaktorujemy kod, którego złożoność odpowiada złożoności kodu z jakim zespół pracuje na co dzień. Istnieje możliwość poprzedzenia szkolenia jednodniowym przeglądem kodu projektu klienta w celu oparcia na nim problemów warsztatowych. .

Wyróżniki szkolenia

  • Kompleksowe podejście łączące analizę, refaktoring i testowanie
  • Sprawdzone techniki
  • Event Storming jako technika wstecznej inżynierii

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Testowanie kompletnej aplikacji w odizolowanym środowisku
    1. Przygotowanie kontekstu testowania - start aplikacji (lub jej fragmentu) w izolacji
    2. Przygotowanie danych oczekiwanych z innych serwisów
    3. Wprowadzenie do JUnit i narzędzia podobne
    4. Wprowadzenie do Mockito i narzędzia podobne
    5. Wprowadzenie do Wire Mock i narzędzia podobne
    6. Wybór optymalnych miejsc odizolowania aplikacji
  2. Istotne zasady utrzymania testów
    1. Typowe błędy i problemy
      1. Delikatne testy (fragile)
      2. Nieczytelne testy
      3. Wolne testy
      4. Testy niedeterministyczne
    2. Budowanie biblioteki przykładowych danych testowych
      1. Stan bazy danych
      2. Danych oczekiwanych z innych serwisów
      3. Wzorce Object Mother i Test Data Builder
    3. Enkapsulacja za pomocą wzorca Assert Object
    4. Wzorzec Feature Object
  3. Jak pozyskać pomoc testerów / analityków / biznesu w definiowaniu scenariuszy
    1. Wprowadzenie do Gherkin i Cucumber for Java
    2. Przygotowanie danych oczekiwanych z innych serwisów
    3. Wykorzystanie biblioteki przykładowych danych testowych
  4. Zwinny proces wytwarzania aplikacji z wczesnym uwzględnieniem testów akceptacyjnych i jednostkowych
    1. Wydajne odkrywanie funkcjonalności i testów akceptacyjnych
      1. Event Storming
    2. Spisywanie testów akceptacyjnych w zespole krosfunkcjonalnym
      1. Specification by Examples i Acceptance Test Driven Developement
    3. Architektura aplikacji znacząco podnosząca testowalność
      1. Porty i Adaptery, Walking Skeleton i Evolutionary Architecture
    4. Refaktoring wspierający testowanie jednostkowe


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.