Wprowadzanie testów automatycznych w z pozoru nietestowalnych projektach

Kod: craft-test-legacy
Kategoria: Testowanie automatyczne
Forma: 20% wykłady, 80% ćwiczenia
Czas trwania: 3-4 dni
Grupa docelowa: developerzy
testerzy
architekci
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie przeznaczone jest dla zespołów, które potrzebują zobaczyć światełko w tunelu. W trakcie ćwiczeń warsztatowych testujemy i refaktorujemy kod, którego złożoność odpowiada złożoności kodu z jakim zespół pracuje na co dzień. Istnieje możliwość poprzedzenia szkolenia jednodniowym przeglądem kodu projektu klienta w celu oparcia na nim problemów warsztatowych. .

Wyróżniki szkolenia

  • Kompleksowe podejście łączące analizę, refaktoring i testowanie
  • Sprawdzone techniki
  • Event Storming jako technika wstecznej inżynierii

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Testowanie kompletnej aplikacji w odizolowanym środowisku
    1. Przygotowanie kontekstu testowania - start aplikacji (lub jej fragmentu) w izolacji
    2. Przygotowanie danych oczekiwanych z innych serwisów
    3. Wprowadzenie do JUnit i narzędzia podobne
    4. Wprowadzenie do Mockito i narzędzia podobne
    5. Wprowadzenie do Wire Mock i narzędzia podobne
    6. Wybór optymalnych miejsc odizolowania aplikacji
  2. Istotne zasady utrzymania testów
    1. Typowe błędy i problemy
      1. Delikatne testy (fragile)
      2. Nieczytelne testy
      3. Wolne testy
      4. Testy niedeterministyczne
    2. Budowanie biblioteki przykładowych danych testowych
      1. Stan bazy danych
      2. Danych oczekiwanych z innych serwisów
      3. Wzorce Object Mother i Test Data Builder
    3. Enkapsulacja za pomocą wzorca Assert Object
    4. Wzorzec Feature Object
  3. Jak pozyskać pomoc testerów / analityków / biznesu w definiowaniu scenariuszy
    1. Wprowadzenie do Gherkin i Cucumber for Java
    2. Przygotowanie danych oczekiwanych z innych serwisów
    3. Wykorzystanie biblioteki przykładowych danych testowych
  4. Zwinny proces wytwarzania aplikacji z wczesnym uwzględnieniem testów akceptacyjnych i jednostkowych
    1. Wydajne odkrywanie funkcjonalności i testów akceptacyjnych
      1. Event Storming
    2. Spisywanie testów akceptacyjnych w zespole krosfunkcjonalnym
      1. Specification by Examples i Acceptance Test Driven Developement
    3. Architektura aplikacji znacząco podnosząca testowalność
      1. Porty i Adaptery, Walking Skeleton i Evolutionary Architecture
    4. Refaktoring wspierający testowanie jednostkowe


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy.

Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zastałem/am poinformowany/na, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawienia, żądania zaprzestania ich przetwarzania.

Administratorem danych osobowych jest Bottega IT Minds, ul. Jana Sawy 2, 20-632 Lublin.


Klauzula informacyjna