Otwarte zapisy na: Kompetencje miękkie dla liderów technicznych i liderów zespołów

Formuła on-line z wykorzystaniem komunikatorów video.

Kod: lead-lead
Kategoria: Lider tech. i lider zespołu
Forma: warsztaty
Czas trwania: forma zdalna: 4 dni, 6h dziennie dni
Prowadzący: Anita Przybył
Grupa docelowa: developerzy
liderzy techniczni
liderzy zespołów
kierownicy projektów
Koszt:
1600 PLN +23% VAT
Lokalizacja: szkolenie zdalne na platformie Zoom
Data: 06.09.2022 - 14.09.2022
Zajęcia w terminach: 6-7 września, 13-14 września, 6h dziennie
Zapisy do: 06.09.2022

Szkolenie kierowane jest do osób, które przewodzą i/lub zarządzajązespołem programistów (lub osób do tego aspirujących).

Przykładowe profile: Manager Zespołu, Engineering Manager, Lider Techniczny, Team Leader.

"Przywództwo to nie pozycja ani żaden specjalny dar, którym mogą się pochwalić tylko nieliczni.

To zestaw cech i praktyk, które da się zaobserwować i których można się nauczyć - są dostępne dla każdego, na każdym poziomie organizacji." J. M. Kouzes, B.Z. Posner

Szkolenie zapewnia pakiet fundamentalnej wiedzy, umiejętności i dobrych praktyk niezbędnych, by stać się skutecznym liderem, z którym ludzie chcą pracować. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla początkujących i potencjalnych liderów, jak i dla doświadczonej kadry menedżerskiej. Zawiera elementy management 3.0, servant leadership, coachingowego, partycypacyjnego zarządzania, a także bezpiecznej komunikacji.

Wyróżniki szkolenia

  • Mini wykłady, maximum praktyki
  • Gry, zadania grupowe
  • Program rozwojowy składający się z dwóch dwudniowych spotkań (łącznie 24 godziny zegarowe) w odstępie tygodnia z uwzględnieniem praktycznych zadań rozwojowych dla uczestników
  • Zbiór dobrych praktyk i konkretnych narzędzi nowoczesnego leadershipu
  • Realne problemy codziennej pracy lidera
  • Informacja zwrotna od trenera i uczestników
  • Podejście evidence-based
  • Trening umiejętności
  • Symulacje rozmów z pracownikami

Program Szkolenia

  1. Lider: początek, czyli narzędzia i metody tworzenia wizerunku lidera, za którym ludzie chcą podążać
    1. Co wyróżnia dobrego lidera: skuteczne przywództwo w świetle badań
    2. Servant leadership w praktyce
    3. Metody oceny skuteczności działań lidera, czyli skąd mam wiedzieć, że jestem dobrym liderem
  2. Zespół: fundamenty
    1. Czynniki decydujące o efektywnym działaniu zespołu. Czy mój zespół spełnia te kryteria?
    2. Metody diagnozy zespołu
    3. Jak tworzyć dobre relacje z zespołem i budować zaufanie? Dobre praktyki.
    4. Dysfunkcje pracy zespołowej, czyli co się dzieje gdy nie zadbamy o fundamenty?
    5. Jakim liderem chcę być, jaki zespół chcę budować: komunikowanie reguł, wartości i oczekiwań zespołowi – trening.
  3. Informacja zwrotna, czyli wielofunkcyjne narzędzie w pracy z zespołem
    1. Informacja zwrotna - dlaczego to takie ważne dla efektywności zespołu?
    2. Jak wykorzystać nadrzędne zasady organizacji mózgu, czyli jak zminimalizować niebezpieczeństwa i zmaksymalizować nagrody u rozmówców, by budować z nimi dobre relacje i zmieniać zachowania.
    3. Modele informacji zwrotnej.
    4. Jak przekazywać feedback - trening.
    5. Coachingowa informacja zwrotna – trening.
    6. Przyjmowanie niekonstruktywnej krytyki.
    7. Jak skutecznie chwalić i wyrażać uznanie – trening.
    8. Budowanie kultury feedbacku w zespole, dobre praktyki od najlepszych.
  4. Jak mówić, żeby nas słyszeli? Jak słuchać, by do nas mówili, czyli skuteczna komunikacja
    1. Stereotypowa interpretacja komunikatów – model 4 uszu Schultza von Thuna.
    2. Style komunikacji - poznanie własnego stylu i zwiększenie efektywności komunikacji poprzez rozpoznawanie i dostosowywanie się do stylów innych. 
    3. Aktywne słuchanie i zadawanie właściwych pytań – trening.
    4. Budowanie porozumienia z zespołem i klientem, czyli emelenty inteligencji emocjonalnej i empatycznej komunikacji w praktyce lidera.
  5. Fundamenty ludzkiej motywacji
    1. Co sprawia, że jesteśmy zaangażowani?
    2. Czym jest motywacja i jak ją budujemy? Przegląd badań.
    3. Czy kije i marchewki działają?
    4. Jak stworzyć warunki, w których ludzie są zmotywowani, skuteczni i zadowoleni?
    5. Dlaczego specjaliści IT odchodzą z organizacji?
    6. Jak nie demotywować ludzi?
    7. Mierzenie zaangażowania i motywacji.
    8. Jak odkryć potrzeby i motywacje członków zespołu?
  6. Autonomia i rozwój pracowników
    1. To zależy, czyli kierowanie sytuacyjne jako skuteczny model delegowania zadań.
    2. Jak delegować zadania, by angażować ludzi?
    3. Stopnie delegowania.
    4. Definiowanie poziomów delegowania w zespole.
    5. Etapy rozwoju pracowników.
    6. Efektywne rozmowy 1:1 z członkami zespołu.
    7. Porozmawiajmy o rozwoju, czyli ścieżki kariery i definiowanie celów rozwojowych.


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj eksperta, który będzie poprowadzić Twoje szkolenie.

Informacje logistyczne

Szkolenie kierowane jest do osób, które przewodzą i/lub zarządzają zespołem programistów (lub osób do tego aspirujących).

Przykładowe profile: Manager Zespołu, Engineering Manager, Lider Techniczny, Team Leader.

"Przywództwo to nie pozycja ani żaden specjalny dar, którym mogą się pochwalić tylko nieliczni. To zestaw cech i praktyk, które da się zaobserwować i których można się nauczyć - są dostępne dla każdego, na każdym poziomie organizacji." J. M. Kouzes, B.Z. Posner

Szkolenie zapewnia pakiet fundamentalnej wiedzy, umiejętności i dobrych praktyk niezbędnych, by stać się skutecznym liderem, z którym ludzie chcą pracować. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla początkujących i potencjalnych liderów, jak i dla doświadczonej kadry menedżerskiej. Zawiera elementy management 3.0, servant leadership, coachingowego, partycypacyjnego zarządzania, a także bezpiecznej komunikacji

WYRÓŻNIKI WARSZTATU

  • Mini wykłady, maximum praktyki
  • Gry, zadania grupowe
  • Symulacje rozmów z pracownikami
  • Trening umiejętności
  • Podejście evidence-based
  • Realne problemy codziennej pracy lidera
  • Informacja zwrotna od trenera i uczestników
  • Zbiór dobrych praktyk i konkretnych narzędzi nowoczesnego leadershipu
  • Program rozwojowy składający się z dwóch dwudniowych spotkań (łącznie 24 godziny zegarowe) w odstępie tygodnia z uwzględnieniem praktycznych zadań rozwojowych dla uczestników

Zapisz się na szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, który znajduje się TUTAJ.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.