Programowanie w parach - zorientowanie na cele strategiczne

Kod: Craft-practices-pair
Kategoria: Craftsmanship
Forma: 30% wykłady / 70% warsztaty
Czas trwania: 1 dzień
Grupa docelowa: developerzy
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.
Data i dokładny zakres do ustalenia podczas analizy przed-szkoleniowej.

Programowanie w parach to nie wspólne wpatrywanie się w ekran.

Programując w parach metodycznie możesz zwiększyć transfer wiedzy w organizacji, prowadzić szybszy onboarding nowych członków zespołu, rozwiązywać trudne problemy szybciej.

Podczas szkolenia poznasz praktyki, które działają oraz rozwiejesz popularne mity na temat programowania w parach.

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Zorientowanie na konkretny cel
  • Podejście metodyczne
  • Warianty dla różnych poziomów kompetencji

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Cele i dobranie do nich odpowiednich strategii
    1. Transfer wiedzy
    2. Redukcja ryzyka
    3. Pokonanie blokad
    4. Onboarding
  2. Role - jak je grać dobrze i czego unikać
    1. Driver - odpowiada na pytania: jak i co?
    2. Navigator - odpowiada na pytania: dlaczego i co?
    3. Podstawy neuronale
      1. Rich brain vs Linear brain
      2. Modele werbalne a kojarzenie wzorców
    4. Układ - dobór taktyk w zależności od wiedzy na temat systemu lub domeny
      1. Driver i Navigator są ekspertamie
      2. Driver posiada wiedzę a Navigator nie
      3. Navigator posiada wiedzę a Driver nie
      4. Anie Driver ani Navigator nie posiadają wiedzy
  3. Kroki - model wzorcowy do dostosowania w zależności od układu
    1. Cykl Kolba - model uczenia się ludzi dorosłych
    2. Mapa kursu
      1. Stos celów
      2. Szanse na refaktoring
    3. Korekty kursu
    4. Jasne komunikowane intencji
    5. Wizualizacja kursu
      1. Pseudokod
      2. Szkice
      3. Nieformalny UML
      4. UI
  4. Praktyki
    1. Rozpoczynamy od rozsądnie zdefiniowanych zdań
    2. Umawiamy się na jeden cel w danym czasie
    3. Trzymaj się ról
      1. Navigator nie dyktuje kodu
      2. Driver dąży do celu jak najszybciej
    4. Pytania otwierające
    5. Częsta synchronizacja z partnerem
    6. Świętowanie małych zwycięstw
    7. Zmiana ról co najmniej co pół godziny
  5. Zagadnienia dodatkowe
    1. Wątpliwości
    2. Obiekcje
    3. Ograniczenia
    4. Wypaczenia
    5. Wariacje i alternatywy
  6. Integracja z Test Driven Development


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail/Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń