Projektowanie, tworzenie i testowanie aplikacji mobilnych na platformie iOS

Kod: ios-core
Kategoria: iOS
Forma: 40% wykłady / 60% warsztaty
Czas trwania: 4
Grupa docelowa: developerzy

Szkolenie zostało przygotowane z myślą o programistach pragnących rozpocząć pracę na platformie iOS oraz rozwinąć kompetencja do poziomu biegłego.

Szkolenie zawiera szereg praktycznych rozwiązań opracowanych na podstawie doświadczeń w dojrzałych projektach.

Program szkolenia został rozszerzony o aspekty architektury, wzorców i testowania automatycznego.

Wymagania

Umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym oraz komputery Mac z zainstalowanym środowiskiem Xcode 5.x

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Aspekty wydajności
  • Architektura i wzorce projektowe
  • Typowe pułapki oraz najlepsze praktyki

Program Szkolenia

Pobierz program w formacie PDF
  1. Język Objective-C.
    1. Cel: Stworzenie projektu z szablonu, uruchomienie na symulatorze
    2. Metody - a właściwie komunikaty (dynamiczna natura języka)
    3. Klasy, protokoły, kategorie (czyli: klasy, interfejsy i mixiny)
    4. Properties (czyli pola i niejawne gettery i settery)
    5. Typy kolekcji (tablice, słowniki, zbiory)
    6. Typu mutable i immutable
    7. Wzorce projektowe: MVC, delegat, obserwator
    8. Zarządzanie pamięcią: automatyczne (ARC) i manualne. Pule auto-release.
    9. Bloki kodu (closures)
    10. Architektura aplikacji iOS (AppDelegate, Info.plist, Pętla zdarzeń)
    11. Cykl życia aplikacji (Przechodzenie do tła, powrót)
  2. Narzędzia developerskie - przegląd
    1. Xcode.
    2. Workspace i projekty.
    3. Schematy.
    4. Statyczny analizator kodu.
    5. XCTest - framework do testów,
      1. pisanie testów i uruchamianie
  3. UIKit - biblioteka do programowania interfejsu
    1. Cel: budowanie prostej aplikacji mieszczącej się na jednym ekranie
    2. ViewController - kontroler widoku.
    3. Wykorzystanie Interface Buildera do projektowania interfejsu.
    4. Komponenty: Pola tekstowe, przyciski, suwaki, jak z nich korzystać (wzorzec delegate)
    5. Łączenie komponentów z kodem: IBOutlet, Action.
    6. Auto-layout: system dostosowania układu elementów na ekranie na podstawie zadanych ograniczeń
    7. Budowanie aplikacji z widokiem listy (UITableViewController)
      1. Budowanie własnych komórek listy (UITableViewCell)
    8. Budowanie aplikacji z wieloma ekranami
      1. Przełączanie między częściami aplikacji za pomocą Tab Bar.
      2. UINavigationController - stos widoków - przechodzenie do kolejnych ekranów i powrót.
      3. Przejścia między ekranami z wykorzystaniem Storyboard
  4. Zagadnienia dodatkowe
    1. Testy jednostkowe XCTest
    2. Menedżer zależności CocoaPods (gdy zostanie użyta jakaś zewnętrzna biblioteka)
    3. Parser JSON i XML.
    4. Pobieranie danych z web-services.
    5. Zapisywanie/odczytywanie preferencji aplikacji.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail/Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń