Produktywne tworzenie aplikacji webowych z wykorzystaniem Groovy i Grails

Kod: Groovy-Grails
Kategoria: Groovy
Forma: 35% wykłady / 65% warsztaty
Czas trwania: 4 dni
Grupa docelowa: developerzy
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.
Data i dokładny zakres do ustalenia podczas analizy przed-szkoleniowej.

Szkolenie zostało przygotowane z myślą o uczestnikach pragnących poznać zalety programowania dynamicznego na platformie JVM na przykładzie języka programowania Groovy oraz szybkiego tworzenia wydajnych aplikacji internetowych przy użyciu platformy Grails.

Materiał został dobrany na podstawie wieloletnich doświadczeń programistów biorących udział w wielu projektach - nie jest to rodzaj bezproduktywnych łamigłówek znanych z niektórych testów certyfikacyjnych.

Zawiera praktyczną wiedzę z zakresu tworzenia utrzymywalnych projektów informatycznych.

Wyróżniki szkolenia

Podczas zajęć możesz oczekiwać szczególnych akcentów położonych na poniższe aspekty:

  • Realne przygotowanie do tworzenia aplikacji w języku Groovy
  • Podstawy tworzenia specyficznych języków domenowych
  • Testowanie jednostkowe
  • Wykorzystanie zaawansowanych technik programowania dynamicznego w testowaniu jednostkowym
  • Szybkie tworzenie w pełni testowalnych aplikacji internetowych
  • Podstawy poprawnego tworzenia kodu przy użyciu metodologii SOLID oraz Simple Design

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Groovy jako język programowania
    1. Struktura skryptu
    2. Struktura programu
    3. Właściwości
    4. Literały list i map
    5. Domknięcia
    6. Literały łańcuchów znakowych
    7. Interpolacja łańcuchów znakowych
    8. Literały wyrażeń regularnych
  2. Meta klasy i sposoby ich użycia
    1. Podstawowe metody rozszerzania istniejących klas
    2. Przykłady zastosowań
  3. Dynamiczność w działaniu
    1. Mechanizm obsługi brakujących metod
    2. Mechanizm obsługi brakujących właściwości
  4. GDK: rozszerzenia standardowej biblioteki uruchomieniowej
    1. Rozszerzenia klasy String
    2. Operacje na plikach
    3. Operacje na bazach danych
  5. DSL – Specyficzne języki domenowe
    1. Tworzenie czytelnych plików konfiguracyjnych
    2. Wczytywanie i tworzenie plików XML
    3. Wzorzec „budowniczy” w kontekście języków dynamicznych
    4. Wzorzec „delegat” w kontekście domknięć
    5. Przykłady tworzenia specyficznego języka domenowego na potrzeby opisu reguł biznesowych
  6. Groovy i Java – projektowanie obiektowe
    1. Programowanie proceduralne, obiektowe i dynamiczne
    2. Wybrane wzorce projektowe i ich zakres stosowania w Javie i Groovy w przykładach
    3. SOLID – czym jest zestaw regół poprawnego programowania obiektowego i jak stosować je w Groovym?
    4. Simple Design – dlaczego i dla kogo piszemy kod aplikacji
  7. Grails – wprowadzenie
    1. Hello, word! w Grails
    2. Omówienie podstawowych składowych platformy
    3. Rusztowania dynamiczne i statyczne
    4. Konsola aplikacji
  8. Struktura projektu Grails
    1. Konwencja ponad konfiguracje
    2. Standardowe pliki konfiguracyjne
  9. Konfiguracja aplikacji
    1. Konfiguracja zewnętrznych zależności
    2. Konfiguracja połączenia do bazy danych
    3. Konfiguracja logowania
  10. Groovy Server Pages a biblioteka
    1. Tworzenie własnych bibliotek tagów
  11. GORM – omówienie podstawowych funkcjonalności
    1. Tworzenie obiektów domenowych
    2. Powiązania jeden-do-wielu i wiele-do-wielu
    3. Wyszukiwanie za pomocą dynamicznych finderów
    4. Optymalizacja mapowań domenowych
    5. Pułapki wydajności
  12. Wzorzec „Dependency injection” w Grails
    1. Czym jest wstrzykiwanie zależności i inwersja kontroli
    2. Wstrzykiwanie zależności przez nazwy i po typie
    3. Definiowanie własnych obiektów do wstrzykiwania
    4. Zastosowanie
      1. Pluginy
      2. Polityki w Domain Driven Design
      3. Zwiększenie testability
  13. Testowanie jednostkowe poszczególnych części systemu
    1. Testowanie kontrolerów
    2. Testowanie serwisów
    3. Zastępowanie (mockowanie) fragmentów systemu
  14. Rozszerzanie platformy Grails za pomocą pluginów
    1. Wprowadzenie do Spring Security
    2. Integracja Apache Camel
    3. Wykorzystanie bazy danych MongoDB
  15. Tworzymy projekt aplikacji zarządzania magazynem w Grails
    1. Utworzenie podstawowego modelu domenowego (magazyn, towar)
    2. Prezentacja i edycja danych za pomocą dynamicznego rusztowania
    3. Własny interface użytkownika
    4. Ajax przy użyciu jQuery
    5. Single Page Application z użyciem jQuery UI – tworzymy aplikację w stylu Web 2.0
    6. Dodawanie i usuwanie materiałów z magazynu
    7. Powiadamianie przez email o niskim stanie danego towaru
    8. Mobilny widok na aplikację
    9. Przykładowa instalacjia aplikacji w chmurze CloudFoundry i Heroku


Pobierz program w formacie PDF

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zapytaj o szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail/Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń